Sunday, March 30, 2008

NΕΟ VIDEO TOY SKAI TV (29/3/2008)

"ΑΥΤΟΨΙΑ" ΣΤΗ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ
ΠΑΤΗΣΤΕ ΣΤΟ ΠΑΡΑΚΑΤΩ LINK ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΤΟΥ SKAI TV 29/03/08
* ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΔΗΜΑ ΓΙΑ ΑΝΕΛΚΥΣΗ ΤΟΥ ΝΑΥΑΓΙΟΥ - Σ. ΔΗΜΑΣ
* ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΜΗ ΑΝΕΛΚΥΣΕΙΣ ΝΑΥΑΓΙΟΥ - Κ. ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΙΔΟΥ

Thursday, March 20, 2008

ΟΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΣΤΟ ΘΑΛΑΣΣΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΑΠΟ ΤΟ ΝΑΥΑΓΙΟ ΤΟΥ SEA DIAMOND, VIDEO ONE, 16/2/2008

Βούρος Παναγιώτης, Περιβαλλοντολόγος Νομαρχίας Κυκλάδων

ΟΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΣΤΟ ΘΑΛΑΣΣΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΑΠΟ ΤΟ ΝΑΥΑΓΙΟ ΤΟΥ SEA DIAMOND, VIDEO 2, 16/2/2008

Βούρος Παναγιώτης, Περιβαλλοντολόγος Νομαρχίας Κυκλάδων

ΟΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΣΤΟ ΘΑΛΑΣΣΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΑΠΟ ΤΟ ΝΑΥΑΓΙΟ ΤΟΥ SEA DIAMOND, VIDEO 3, 16/2/2008

Θεόδωρος Τσιμπίδης, Διευθυντής του Ινστιτούτου Θαλάσσιας και Περιβαλλοντικής Έρευνας Αιγαίου "Αρχιπέλαγος"

ΟΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΣΤΟ ΘΑΛΑΣΣΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΑΠΟ ΤΟ ΝΑΥΑΓΙΟ ΤΟΥ SEA DIAMOND, VIDEO 4, 16/2/2008

Θεόδωρος Τσιμπίδης, Διευθυντής του Ινστιτούτου Θαλάσσιας και Περιβαλλοντικής Έρευνας Αιγαίου "Αρχιπέλαγος"

«ΤΟ ΠΛΟΙΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΒΓΕΙ ΤΟ ΣΥΝΤΟΜΕΤΕΡO…..Η ΑΝΕΛΚΥΣΗ ΕΙΝΑΙ ΕΦΙΚΤH…..»

«….ΠΡΟΧΤΕΣ, ΜΕΤΑ ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ ΤΟ ΑΤΥΧΗΜΑ ΣΤΟΝ ΠΟΡΟ, ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΠΡΑΓΜΑ ΠΟΥ ΘΗΜΗΘΗΚΑΝΕ ΗΤΑΝ ΤΟ ΝΗΣΙ ΣΑΣ. ΚΑΘΕ ΦΟΡΑ ΠΟΥ ΣYΜΒΑΙΝΕΙ ΚΑΤΙ ΑΡΝΗΤΙΚΟ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ Ο ΠΡΩΤΟΣ ΣΤΟΧΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΝΗΣΙ. ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΠΟΡΟ ΔΕΝ ΤΟ ΞΕΡEI ΚΑΝΕΙΣ ΑΛΛΟΣ ΑΛΛΑ TΗN ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ ΤΗΝ ΞΕΡΟΥΝ ΟΛΟΙ…….. ΑΡΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΛΥΣΟYΜΕ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ …»

ΟΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΣΤΟ ΘΑΛΑΣΣΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΑΠΟ ΤΟ ΝΑΥΑΓΙΟ ΤΟΥ SEA DIAMOND, VIDEO 5, 16/2/2008

Δημητριάδου Μαρία, Καθηγήτρια Αγγλικών στο ΕΠΑΛ Θήρας και υπεύθυνη εργασιών στον Τομέα Περιβάλλοντος

ΟΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΣΤΟ ΘΑΛΑΣΣΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΑΠΟ ΤΟ ΝΑΥΑΓΙΟ ΤΟΥ SEA DIAMOND, VIDEO 6, 16/2/2008

Δημητριάδου Μαρία, Καθηγήτρια Αγγλικών στο ΕΠΑΛ Θήρας και υπεύθυνη εργασιών στον Τομέα Περιβάλλοντος

ΟΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΣΤΟ ΘΑΛΑΣΣΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΑΠΟ ΤΟ ΝΑΥΑΓΙΟ ΤΟΥ SEA DIAMOND, VIDEO 7, 16/2/2008

ΑΡΘΡΟ ΣΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 11-04-2007

ΟΜΙΛΟΣ «LOUIS»
Κέρδη εκατομμυρίων και προκλητικά προνόμια
Κατά 56% αυξήθηκε η κερδοφορία του ομίλου το 2006 φτάνοντας τα 21,7 εκατομμύρια ευρώ!
Ο Μ. Κεφαλογιάννης και η Φ. Πάλλη - Πετραλιά συμμετέχουν περιχαρείς στην τελετή υποδοχής του «SEA DIAMOND» στην ελληνική σημαία, στις 28/4/2006. Με τα προνόμια που πήρε και από αυτή την κυβέρνηση, ο εφοπλιστής εκτίναξε την κερδοφορία του στα ύψη
«Ο όμιλος Louis είναι ένας από τους μεγαλύτερους τουριστικούς ομίλους στην περιοχή της Μεσογείου. Με παράδοση 70 ετών στο χώρο του τουρισμού, ο όμιλος Louis διαθέτει 26 ξενοδοχεία τεσσάρων και πέντε αστέρων στην Ελλάδα και την Κύπρο, συμπεριλαμβανομένων δύο ξενοδοχείων Hilton στη Λευκωσία, ενώ το deluxe boutique hotel Mykonos Theoxenia είναι μέλος της αλυσίδας "Design Hotels". Παράλληλα, στα πλαίσια επέκτασης της τουριστικής του δραστηριότητας στο εξωτερικό, τον Απρίλιο του 2008 ξεκινά τη λειτουργία του το υπερπολυτελές Louis Tiran Sharm στο δημοφιλέστερο θέρετρο της Αιγύπτου, το "Sharm El Sheik". Ο όμιλος Louis διαθέτει επίσης 13 κρουαζιερόπλοια από τα οποία τα τέσσερα είναι ναυλωμένα στην αγγλική Thomson Cruises (που ανήκει στον όμιλο της TUI) και ένα στη γερμανική Transocean. Τέσσερα από τα πλοία της Louis εκτελούν κρουαζιέρες από τον Πειραιά, δύο από τη Γένοβα/Μασσαλία και δύο από την Κύπρο».
Τα στοιχεία αυτά αναφέρονται σε δελτίο Τύπου της ίδιας της εταιρείας ενώ σύμφωνα με ανακοίνωση επίσης της εταιρείας τα κέρδη το 2006 ανήλθαν σε 21,7 εκατομμύρια ευρώ, αυξημένα κατά 56% σε σχέση με το 2005.
Οσο για το πώς συσσωρεύει ο όμιλος ΛΟΥΗ του εφοπλιστή Λουίζου τα κέρδη αυτά αρκεί να αναφερθεί η άγρια εκμετάλλευση των ναυτεργατών στα πλοία του, όπως φανερώνουν και τα στοιχεία που αφορούν το πλήρωμα του «SEA DIAMOND» και το ότι οι εργαζόμενοι της χώρας θα κληθούν να πληρώσουν τα «σπασμένα», τουτέστιν 10 εκατ. ευρώ οφειλών του προς το ΝΑΤ. Το νούμερο αυτό έχει αναφέρει ο ίδιος ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας και είναι χρέη που προέρχονται από τα 4 πλοία της εταιρείας τα οποία έχει φέρει στην ελληνική σημαία, ανάμεσα στα οποία ήταν και το «SEA DIAMOND». Να σημειωθεί ότι για χάρη του εφοπλιστή ο Κεφαλογιάννης συνέταξε τον κατάπτυστο νόμο του, για την απαλλαγή των εφοπλιστών της κρουαζιέρας από ασφαλιστικές εισφορές προς το ΝΑΤ.
Στις 22 του Μάρτη από το ΥΕΝ ανακοινώθηκε με θριαμβολογίες ότι ο όμιλος ΛΟΥΗ έχει καταθέσει αίτηση να φέρει και νέο πλοίο, και συγκεκριμένα το «ΚΑΛΥΨΩ», στην ελληνική σημαία.

http://www1.rizospastis.gr/wwwengine/story.do?id=3996959&textCriteriaClause=%2BSEA+%2BDIAMOND+%2B2008

22-04-2007 ΆΡΘΡΟ ΤΟΥ ΕΥΓΕΝΙΟΥ ΑΡΑΝΙΤΣΗ ΣΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΑΔΕΣΜΕΥΤΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ

ΠΑΡΑΔΟΞΑ


Ναυάγια νησιών
Του ΕΥΓΕΝΙΟΥ ΑΡΑΝΙΤΣΗ
Στις ελαφρόπετρες της Σαντορίνης πάτησα μία και μοναδική φορά, το Πάσχα του 1977, και θυμάμαι πως, ασυνήθιστος καθώς ήμουν στην εξωπραγματική ατμόσφαιρα των Κυκλάδων, δέχτηκα τέτοιες δόσεις ομορφιάς ώστε τρόμαξα. Ανακαλώ αυτούσιο το αίσθημα εκείνης της παράξενης απώθησης, που μπορεί να συσχετιστεί με την ανησυχία για την οποία μιλούν οι ποιητές περιγράφοντας αναπάντεχες γνωριμίες με παράλληλους κόσμους. Ηταν σαν να είχα διαβεί το κατώφλι ενός ανυπόφορα εκθαμβωτικού ονείρου κι έτσι, σχεδόν αμέσως, μετά από τέσσερις μέρες, τράπηκα σε φυγή ελαφρά μεθυσμένος με ούζο και κρασί, παρασέρνοντας τη φίλη μου, που δεν έφταιγε σε τίποτα.Οέρωτάς μου για τις Κυκλάδες γεννήθηκε πολύ αργότερα, σαν μια ενδόμυχη αντιρρόπηση στην επίδραση που ασκούσαν πάνω μου οι ιταλικές ομορφιές του Ιονίου. Οταν πέθανε ο πατέρας μου, έπαψα να αναπολώ την Κέρκυρα και περνούσα τα καλοκαίρια στην Σίφνο και την Σύρο, όμως στην Σαντορίνη δεν ξαναπήγα ποτέ. Μετά από χρόνια, κατάλαβα τι εννοούσε ο Χρήστος Βακαλόπουλος όταν έλεγε, με αφορμή τη νοσταλγία του για τη δεκαετία του '60, ότι ο άνθρωπος είναι προγραμματισμένος να ανέχεται ορισμένη ευτυχία, όχι περισσότερη, ακριβώς όπως συμβαίνει με τη δυστυχία.Κατάλαβα επίσης ότι εκείνος ο φόβος που είχα νιώσει στο απαράμιλλο θέαμα των τοπίων της Σαντορίνης σχετιζόταν με το αίνιγμα του πένθους, γιατί η ομορφιά, στην ακραία, την οριακή της φανέρωση, μιλάει πάντα για την προσωρινότητα, δηλαδή για τη διαφορά μας απ' τον Θεό. Ηταν σαν το νησί να με έδιωχνε με την προτροπή να επιστρέψω όταν θα ήμουν εξοικειωμένος με μιαν άλλου είδους επιθυμία, άτρωτη στον πανικό του ταξιδιού, οπότε η ασύλληπτη πρωτοτυπία της αιγαιοπελαγίτικης φύσης δεν θα αναδυόταν πλέον σαν απειλή. Προκειμένου να αντεπεξέλθω στο σοκ της συγκίνησης, έπρεπε να φτάσω εκεί πέρα ήδη συγκινημένος. Και το ρίγος της επιφάνειας του νερού θα μου μιλούσε τότε για ναυάγια όπου οι πνιγμένοι θα ζούσαν σιωπηρά τη ζωή τους, έχοντας ιδρύσει, στον βυθό, μικρές αποικίες της πλατωνικής πολιτείας.Εντούτοις πρόλαβα να υπνωτιστώ απ' τις ήπιες διαβαθμίσεις εκείνων των χαμηλών λόφων, στα πεδινά, όπου οι καμπύλες είχαν κάτι απ' το πράσινο του Νείλου και το χρυσαφί του κριθαριού, γλυκύτητες μιας διακύμανσης που έσβηνε μπροστά σε ακατέργαστους όγκους ηφαιστειογενών αναχωμάτων, με λίγα αμπέλια κι ένα μοναχικό κυπαρίσσι να εποπτεύει τις ξερολιθιές.Δεν φυσούσε, εκείνες τις μέρες, κι ήταν τέτοια η σκοτεινή μαγεία του φωτός του μεσημεριού, φωτός σχεδόν σπαρακτικού, και τόσο ισχυρές οι εντάσεις που αποδεσμεύονταν με το ηλιοβασίλεμα, όταν το σύμπαν έπαιρνε τις αποχρώσεις του ροδάκινου ή της βιολέτας κι ύστερα του χαλκού, αποχρώσεις που έφταναν μέχρι το λουλακί και το σκούρο κόκκινο-μπλε και μέχρι εκείνη την παραίσθηση της αστρικής λευκότητας, ώστε ένιωθα, διάχυτο παντού, έναν ηχηρό υπαινιγμό προαιώνιων εκκρεμοτήτων, μια εμπειρία των γκρεμών που χάσκουν γύρω και πέρα απ' τη λογική της ζωής, ένα κάλεσμα προς τον ήλιο του μεσονυχτίου.Τριάντα χρόνια αργότερα η Ελλάδα είχε κιόλας ξεπουληθεί. Η Σαντορίνη μπήκε, με τη σειρά της, στην τροχιά των τουριστικών εκποιήσεων και, μολονότι η ανοικοδόμηση στα ορεινά έμοιαζε να σέβεται τους κανόνες της κυκλαδίτικης αρχιτεκτονικής, οι άνθρωποι έχτισαν και ξανάχτισαν όπου εύρισκαν κι έφτιαξαν μαγαζιά σε τιμή ευκαιρίας και παράγκες και μεγαλοπρεπείς πισίνες ψηλά στον λόφο και τετράγωνους μοντέρνους εξώστες με θέα στην ιλιγγιώδη απεραντοσύνη του αρχιπελάγους, και φρόντισαν να εξασφαλίσουν πάση θυσία την πολυτέλεια των ξενοδοχειακών ανέσεων. Σύντομα έγινε φανερό ότι το νησί αργοπέθαινε μέσα στις ψυχές των κατοίκων του, όπου πια ισοδυναμούσε αποκλειστικά με αντικείμενο εκμετάλλευσης και οι πνευματικές μαρμαρυγές που το κατοικούσαν αποσύρθηκαν. Ετσι, ο τουρισμός σάρωσε βαθμιαία όλα τα ίχνη της ιερότητας του τόπου και ο βράχος εκείνος, που ονομάστηκε Σαντορίνη, βυθιζόταν σιγά σιγά στην κοινοτοπία των τηλεοπτικών του αναπαραστάσεων. Το νησί έγινε, αυτό το ίδιο, ένα κρουαζιερόπλοιο. Εχοντας στερηθεί την, τρόπος του λέγειν, θρησκευτική διάσταση που κυριαρχούσε στις εκπλήξεις του βλέμματος, έχοντας χάσει αυτή την απείρως αρμονική κλιμάκωση των εσωτερικών αναλογιών μεταξύ τοπίου και ψυχής, κατέληξε δεμένο σ' ένα πολυσύχναστο σημείο του χάρτη σαν σημαδούρα. Αγκυροβολημένο στην καρδιά της ανατολικής Μεσογείου, το νησί προσέφερε απλώς τις καμπίνες του στους επισκέπτες, με έκπτωση 25%. Μια οριακή στιγμή στη συσσώρευση των δεινών, ένα κύμα που λοξοδρόμησε, ένα ρήγμα στα ύφαλα και το σκάφος άρχισε να γέρνει.Απ' αυτή την άποψη, το ναυάγιο του Sea Diamond ήταν το ναυάγιο της ίδιας της Σαντορίνης, κάτι σαν μνημειώδης μεταφορά της παρακμής ενός τόπου για τον οποίο είχε κάποτε ειπωθεί ότι ανήκε στον Παράδεισο, ενώ τώρα οι τύχες του καθορίζονταν απ' τις συμφωνίες των τουριστικών πρακτόρων για τη ρύθμιση των τιμών. Εξάλλου, το όνομα Sea Diamond, διαμάντι της θάλασσας, τι άλλο ήταν αν όχι η πρώτη εύχρηστη παρομοίωση που θα ερχόταν στο νου ενός ποιητή, αν του ζητούσαν να περιγράψει ένα τέτοιο νησάκι; Το εξουσίαζαν συμβολισμοί του ηλιακού φωτός, οι άνεμοι και τα πνεύματα των λιγοστών δέντρων κι ίσως ήταν ό,τι καλύτερο για να στείλεις εξορία τον Ναπολέοντα, όμως ήταν και πανέμορφο, συνεπώς οι κατακτητές υιοθετήσαν μια πολιτική ασύγκριτα πιο μεθοδική, πρώτα θα έστελναν τους περιηγητές, ύστερα τον στρατό, μετά τους ιεραπόστολους, κατόπιν τους εμπόρους, εν συνεχεία τους τουρίστες και, τέλος, τους εμπειρογνώμονες στη διαχείριση ναυτικών και περιβαλλοντικών κρίσεων.Μ άλλα λόγια, το καράβι ήταν το δίδυμο είδωλο του νησιού, η κακή του αντανάκλαση, η εικόνα πάνω στην οποία το νησί θα έπρεπε, αλίμονο, να αναγνωρίσει τον εαυτό του. Οντως, το κακορίζικο εκείνο πλοίο, το Sea Diamond, μπορεί να καταγραφεί σαν αυτό που όλες οι αντανακλάσεις, όλα τα είδωλα και τα ομοιώματα υπονοούν, δηλαδή ένας οιωνός θανάτου. Εξηγείται άλλωστε έτσι το γιατί το ναυάγιο δεν προκλήθηκε στα ανοιχτά αλλά από μια σύγκρουση με το νησί, λες και ερχόταν να σημαδέψει τη ριζική αντίφαση του πράγματος προς τον ίδιο τον εαυτό του -παρακολουθήσαμε την πρόσκρουση του νησιού πάνω στο δαιμονικό του αντίγραφο.Πετρέλαιο και λιπαντικά πρόκειται σίγουρα να μολύνουν εκείνη τη θάλασσα, που σωστά θεωρείται από ορισμένους σαν η ομορφότερη στον κόσμο, όμως αυτό δεν είναι παρά μια τελική εκδίπλωση της μεταφοράς, διότι η θάλασσα εκεί ήταν ήδη προ πολλού δηλητηριασμένη από την απάθεια του βλέμματός μας, σαν να λέμε ενός βλέμματος που δεν κοίταζε πλέον συγκλονισμένο τη διαφάνεια αλλά την προσπερνούσε καταβροχθίζοντας ό,τι έβρισκε μπροστά του. Περιττό να πω ότι εκείνο που έβρισκε μπροστά του ήταν νεκρό, είχε δολοφονηθεί απ' τις κάμερες.


7 - 22/04/2007
Copyright © 2008 Χ. Κ. Τεγόπουλος Εκδόσεις Α.Ε.

http://www.enet.gr/online/online_hprint?q=&a=%3F%3F%3F%3F%3F%3F%3F%3F&id=63654948

Friday, March 7, 2008

Eρώτηση της Βουλευτού του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδας κυρίας Παντελάκη προς τον Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας σχετικά με το ναυάγιο του Sea Diamond

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Φίλιππος Πετσάλνικος): Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, επανερχόμαστε τώρα στη συζήτηση των επίκαιρων ερωτήσεων πρώτου κύκλου. Θα συζητηθεί η με αριθμό 688/26-2-2008 επίκαιρη ερώτηση της Βουλευτού του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδας κυρίας Ελπίδας Παντελάκη προς τον Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, σχετικά με τον ναυάγιο του SEA DIAMOND κ.λπ..Η επίκαιρη ερώτηση της κυρίας συναδέλφου έχει ως εξής: «Δέκα μήνες πέρασαν από την ημέρα του ναυαγίου του «Sea Diamond» στην Σαντoρίνη και παρά τις μεγάλες εξαγγελίες του Υπουργείου, για άντληση καυσίμων, ανέλκυση του σκάφους και μια σειρά άλλα μέτρα, τίποτα δεν έχει γίνει μέχρι σήμερα, γεγονός που επιβεβαιώνεται ουσιαστικά και από πρόσφατο Δελτίο Τύπου του Υπουργείου. Επιπλέον μετά από ερώτηση που καταθέσαν οι εκπρόσωποι μας στο ευρωπαϊκό κοινοβούλιο και αφού λάβαμε σχετική απάντηση από την αρμόδια επιτροπή με αρ. Η-0509/07, πληροφορηθήκαμε ότι, παρόλο που υφίσταται κοινοτικός μηχανισμός πολιτικής προστασίας που διαθέτει βοήθεια σε περίπτωση που ένα κράτος-μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης δεν διαθέτει επαρκές δυναμικό να αντιμετωπίσει μια καταστροφή, η Κυβέρνηση δεν ζήτησε τη βοήθεια του εν λόγω μηχανισμού.Είναι γνωστό ότι οι ρυπογόνες ουσίες που υπάρχουν μέσα στο βυθισμένο βαπόρι (τηλεοράσεις, ηλεκτρονικοί υπολογιστές, ψυγεία, μπογιές, λιπαντικά), το έχουν μετατρέψει σε μια τεράστια οικολογική βόμβα έτοιμη να καταστρέψει ολόκληρο το οικοσύστημα της ευρύτερης περιοχής και μεγαλώνουν καθημερινά την ανησυχία των νησιωτών για το μέλλον.Ερωτάται ο κύριος Υπουργός:Γιατί μέχρι σήμερα δεν έχουν υλοποιηθεί οι δεσμεύσεις του Υπουργείου για το ναυάγιο και για ποιο λόγο δεν ζητήθηκε βοήθεια από τον κοινοτικό μηχανισμό πολιτικής προστασίας. Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα για την άντληση των υγρών καυσίμων, που έχει μέσα του το βυθισμένο καράβι και πότε θα γίνει η ανέλκυσή του.Τι μέτρα έχουν παρθεί μέχρι στιγμής σε βάρος της εταιρείας και τι πρόστιμα έχουν εισπραχθεί;».Το λόγο έχει ο Υφυπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Καμμένος.
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ (Υφυπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής): Ευχαριστώ για την ερώτηση. Θα ήθελα να ξεκαθαρίσω ότι η θέση του Υπουργείου είναι πάγια. Θα πρέπει να γίνει απάντληση όλων των καυσίμων από το SEA DIAMOND που είναι πολλά. Επίσης, θα πρέπει να δοθεί πράσινο διαβατήριο για το πλοίο. Αυτό σημαίνει ανέλκυση ή αδρανοποίηση των ρυπογόνων ουσιών που πράγματι υπάρχουν και αποτελούν οικολογική βόμβα στο βυθό της Σαντορίνης. Με αυτήν τη λογική ευχαριστώ την κυρία Παντελάκη, για την ερώτηση, για να απαντήσουμε συγκεκριμένα, επειδή ειπώθηκε πολλές φορές στους φορείς της Σαντορίνης περί της ευρωπαϊκής βοήθειας ή κατά πόσο θα μπορούσε να ζητήσει η ελληνική Κυβέρνηση τη συνδρομή της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η επιχείρηση της απορρύπανσης της περιοχής της Καλντέρας άρχισε αμέσως μετά το ναυάγιο με το συντονισμό και την εποπτεία του Διευθυντή της αρμόδιας υπηρεσίας του Υπουργείου μας. Η απορρύπανση των προσβληθεισών ακτογραμμών της περιοχής της Καλντέρας ολοκληρώθηκε στις 20.7.2007. Οι παραλίες αποδόθηκαν για χρήση στο κοινό και συντάχθηκε σχετικό πρακτικό επιθεώρησης το οποίο συνυπογράφηκε από την Τοπική Αυτοδιοίκηση, από τη Λιμενική Αρχή, από την ανάδοχο εταιρεία της απορρύπανσης και από την πλοιοκτήτρια εταιρεία. Αυτό όσον αφορά την ακτογραμμή. Είναι ένα σημαντικό στοιχείο, που σημαίνει ότι οι ακτές της Σαντορίνης δεν έχουν καμία ρύπανση αυτήν τη στιγμή.Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν έχουμε απελευθέρωση ρυπογόνων ουσιών από το πλοίο. Γι’ αυτό υποχρεούται και βρίσκεται εκεί η απορρυπαντική εταιρεία. Η εταιρεία απειλείται με επιβολή αστικών και ποινικών κυρώσεων οι οποίες επιβάλλονται κιόλας και διατηρεί εκεί την εταιρεία απορρυπάνσεως που είχε πει ότι την αποσύρει.Τι σημαίνει όμως ευρωπαϊκή βοήθεια; Για να υπάρξει ενίσχυση από την Ευρωπαϊκή Ένωση θα πρέπει να ενεργοποιηθεί το εθνικό σχέδιο καταπολέμησης περιστατικών ρύπανσης από πετρέλαιο, πράγμα που δεν θεωρήθηκε ότι ήταν αναγκαίο και δεν ζητήθηκε συνδρομή επιπρόσθετων μέσων έμψυχου δυναμικού ή εξοπλισμού από κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης μέσω υποβολής εθνικού αιτήματος για την ενεργοποίηση του κοινοτικού μηχανισμού που προβλέπεται από το κοινοτικό πλαίσιο συνεργασίας στον τομέα ακούσιας ή εκούσιας θαλάσσιας ρύπανσης. Για να γίνει αυτό θα πρέπει να ενεργοποιηθεί η απόφαση 792/2001 της CELATROM. Αυτό περιορίζεται στις περιπτώσεις μεγάλων φυσικών καταστροφών και μπορεί να ενεργοποιηθεί μόνον κατόπιν αιτήματος του ενδιαφερόμενου κράτους-μέλους, εφόσον οι ζημιές υπερβαίνουν ένα κατώτατο όριο που για την Ελλάδα έχει καθοριστεί στο 0,6% του Ακαθάριστου Εθνικού Εισοδήματος. Δηλαδή, θα πρέπει να αποδείξουμε ότι έχουμε ζημιά πάνω από 1,66 δισεκατομμύρια ευρώ. Δεν είναι δυνατόν λοιπόν να καταβληθεί αποζημίωση όταν υπάρχει ασφαλιστική κάλυψη για ευθύνη τρίτου για τις ζημιές. Ούτε η ζημιά ήταν τόσο μεγάλη. Όμως, η ασφαλιστική κάλυψη υπάρχει και υποχρεούνται η πλοιοκτήτρια εταιρεία και οι ασφαλιστές να κάνουν την απάντληση και να απελευθερώσουν το βυθό της Σαντορίνης.Για την επιβολή των διοικητικών προστίμων. Κατά των υπευθύνων του SEA DIAMOND η λιμενική αρχή Θήρας μέχρι σήμερα έχει βεβαιώσει 294 παραβάσεις και έχει εκδώσει 234 αποφάσεις επιβολής προστίμου, από τις οποίες έχει ολοκληρωθεί η σχετική διαδικασία 157 αποφάσεων ύψους 1.382.000 ευρώ στην αρμόδια ΔΟΥ. Πέραν αυτού, έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία της απόφασης επιβολής προστίμου του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας ύψους 1.200.000 ευρώ. Για την είσπραξη αυτή των δημοσίων εσόδων προβλέπεται η απόδοση αντιστοίχων ποσών στο Ειδικό Ταμείο Εφαρμογής Ρυθμιστικών Πολεοδομικών Σχεδίων με την προηγούμενη διαδικασία. Επιβάλλουμε δε κάθε μέρα πρόστιμο της τάξης των 8.800 ευρώ και σήμερα και από τη στιγμή που θα συνεχίσουν οι υπαίτιοι να μην καταθέτουν σχέδιο απάντλησης, αυτό από δω και πέρα διπλασιάζεται. Τι έχει γίνει σήμερα όσον αφορά την απάντληση; Πέρα από τις εισαγγελικές παραγγελίες που έχει εκδώσει ο αντιεισαγγελέας Νάξου, κατόπιν αιτήσεως του Υπουργείου, πέρα από την προφορική εντολή του εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, το Υπουργείο σύστησε στο Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο της Θήρας, που είναι κατά νόμο υπεύθυνο και έκανε διαγωνισμό –έκανε πρόσκληση- το Νοέμβριο του 2007 για εξειδικευμένες εταιρείες, προκειμένου να ληφθούν προσφορές για την ανέλκυση του πλοίου. Αυτή η διαδικασία δεν έδωσε ικανοποιητικά αποτελέσματα. Επειδή όμως με δική μας έρευνα από το Υπουργείο βρήκαμε εταιρείες, οι οποίες αναλαμβάνουν την απάντληση και την απενεργοποίηση του ναυαγίου, στείλαμε τα αποτελέσματα των δικών μας ερευνών στο Λιμενικό Ταμείο και αυτό έκανε ξανά στις 6 Φεβρουαρίου διεθνή διαγωνισμό, με δημοσίευση στην εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, προκειμένου να βρεθούν ενδιαφερόμενοι. Υπάρχουν εταιρείες που προτίθενται. Αυτός ο διαγωνισμός λήγει σε 25 μέρες από τις 6 Φεβρουαρίου. Δεν έχει λοιπόν καμία δικαιολογία η πλοιοκτήτρια εταιρεία ούτε ο ασφαλιστές να μην πληρώσουν την απάντληση και την απενεργοποίηση των ρύπων του πλοίου αυτού. Κυρία Παντελάκη, σας διαβεβαιώ ότι αυτή εδώ η Κυβέρνηση και ο ίδιος ο Υπουργός, ο κ. Βουλγαράκης και εγώ και το Λιμενικό Σώμα είμαστε καθημερινώς πάνω απ’ αυτή την υπόθεση. Θέλουν δεν θέλουν θα κάνουν το καθήκον τους απέναντι στην Ελλάδα, απέναντι στο λαό της Σαντορίνης. Θα γίνει απάντληση των ρυπογόνων ουσιών και απενεργοποίηση των ρύπων του πλοίου. Ευχαριστώ πολύ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Φίλιππος Πετσάλνικος): Το λόγο έχει η ερωτώσα Βουλευτής κα Παντελάκη. ΕΛΠΙΔΑ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε. Κύριε Υφυπουργέ, καταλαβαίνετε ότι είστε υποχρεωμένος να απαντήσετε σε συγκεκριμένα ερωτήματα, τα οποία κάνουν ένα και ένα δύο. Εδώ δεν βρισκόμαστε σε ημερίδα. Βρισκόμαστε δέκα μήνες μετά το ναυάγιο του SEA DIAMOND. Η προηγούμενη κυβέρνηση, η δική σας, είπε ότι «μέσα σε 15 μέρες θα σας παρουσιάσουμε σχέδιο απάντλησης και ανέλκυσης». Ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας είπε «και λεφτά να μη δώσει η εταιρεία και να μην καθαρίσει, καθαρίζουμε εμείς για πάρτη σας από το πράσινο ταμείο». Γίνονται οι εκλογές και έρχεστε εσείς –ο οποίος προσωπικά κάνατε περιοδεία, αν και η αιχμή δεν στρέφεται ακριβώς στο πρόσωπό σας μόνο, αλλά είναι ευθύνη συνολικά της Κυβέρνησης- και λέτε σε συγκέντρωση των κατοίκων –και σας ακούνε στη δευτερολογία, κύριε Υφυπουργέ, ζωντανά τώρα από τη Σαντορίνη- ότι «η μελέτη της εταιρείας θα έρθει από εμένα σε εσάς σε 32 μέρες», ούτε σε 31 ούτε σε 33, σε 32 μέρες. Είναι 3 Μαρτίου, κύριε Υφυπουργέ. Θυμάστε πότε το είπατε. Παραδώστε μας τη μελέτη. Το θέμα είναι το εξής. Ένα και ένα κάνουν δύο. Εσείς είχατε την ευθύνη να ζητήσετε κοινοτική βοήθεια. Δεν το κάνατε. Δεν προλαβαίνω να επιχειρηματολογήσω στα δύο λεπτά. Καταθέσαμε ερώτηση του Ευρωβουλευτή μας κ. Γεωργίου Τούσα, την οποία θα καταθέσω στα Πρακτικά, όπως και την απάντηση που μας έδωσαν φαρδιά-πλατιά, ότι η Κυβέρνηση στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν ζήτησε τη βοήθεια του εν λόγω μηχανισμού. Όλα τα άλλα που λέτε είναι λόγια και θα σας το αποδείξουμε. Όλη αυτή την επιχειρηματολογία θα την καταθέσουμε αύριο στην Ευρωβουλή και θα σας ξαναφέρουμε εδώ την απάντηση. Δεύτερο ζήτημα. Συμφωνούμε για ένα πράγμα, ότι όντως όποιος θέλει να πάει στην πανέμορφη Σαντορίνη, μπορεί να πάει. Υπάρχουν οι παραλίες, οι ακτές είναι καθαρές και είναι μακριά από το πρόβλημα. Όντως κάνει πολύ καλή δουλειά αυτή η εταιρεία, η οποία είναι σήμερα απλήρωτη. Δεν πληρώνεται. Έχω καλές πληροφορίες. Τρίτο ζήτημα: Εδώ μπαίνει το θέμα απάντλησης των υγρών καυσίμων, των λιπαντικών και της ανέλκυσης. Το να λέτε αυτούς τους λεονταρισμούς εδώ στη Βουλή δέκα μήνες μετά το ναυάγιο εμάς δεν μας λέει τίποτε. Εδώ έχετε συγκεκριμένη την ευθύνη. Υπάρχει συμπαιγνία ανάμεσα στην Κυβέρνηση και στην εταιρεία, ανάμεσα στο Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και στην εταιρεία και ο ένας κρύβεται πίσω από τον άλλο. Ποιος έχει την πολιτική ευθύνη να καθαρίσει το θέμα; Την έχει η Κυβέρνηση η οποία πρέπει να αναλάβει την ευθύνη της απάντλησης των καυσίμων –δεν μας νοιάζει πως θα γίνει, το αποτέλεσμα μας ενδιαφέρει- και της ανέλκυσης του ναυαγίου. Και βεβαίως γι’ αυτό ακριβώς το λόγο στεκόμαστε σ’ αυτό το δίκαιο αίτημα που έχουν οι κάτοικοι, οι πάντες. Είναι σύσσωμο το νησί και ζητάει απάντληση και ανέλκυση του ναυαγίου. Τέρμα και τελείωσε! Εμάς θα μας βρίσκετε μπροστά σας σ’ αυτό το ζήτημα και δεν θα σταματήσουμε λεπτό! Να πω το τελευταίο, κύριε Πρόεδρε, και τελειώνω.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Φίλιππος Πετσάλνικος): Ολοκληρώστε, όμως, κυρία Παντελάκη.
ΕΛΠΙΔΑ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗ: Κύριε Υφυπουργέ, είπατε για τα πρόστιμα και είναι ντροπή. Σκοπίμως σας κάνουμε αυτή την ερώτηση για το τι χρήματα έχετε πάρει από τα πρόστιμα. Και εμείς λέμε στον ελληνικό λαό που ακούει, ότι όλα αυτά τα πρόστιμα που βάζει η Κυβέρνηση είναι πομφόλυγες. Η ίδια η εταιρεία έχει προσφύγει δικαστικά –το γνωρίζετε και δεν το λέτε- έχουν ανασταλεί όλα τα πρόστιμα και την ίδια στιγμή που έκανε αυτή την αίτηση αναίρεσης των προστίμων δεν υπήρχε εκπρόσωπος του Υπουργείου να υποστηρίξει το δημόσιο. Τι λέτε στον ελληνικό λαό για ένα εκατομμύριο ευρώ πρόστιμα; Είναι ντροπή πιστεύω!
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Φίλιππος Πετσάλνικος): Ο Υφυπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής έχει το λόγο.
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ (Υφυπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής): Κυρία Παντελάκη, ένα και ένα κάνει δυο. Η μελέτη της εταιρείας ΜΙΤ βρίσκεται στα χέρια του Λιμενικού Ταμείου Θήρας και βάσει αυτής της μελέτης, όχι σε τριάντα δυο μέρες αλλά σε έξι μέρες που την είχαν στα χέρια τους, προχώρησαν στον διεθνή διαγωνισμό και επικαλέστηκαν έναντι της εταιρείας αυτή την μελέτη που καταθέσαμε.
ΕΛΠΙΔΑ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗ: Σήμερα μίλησα με το Δήμαρχο και δεν υπάρχει τίποτα.
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ (Υφυπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής): Ακούστε με προσεκτικά γιατί σας άκουσα.Λοιπόν, ψεύδεστε διότι την πήραν και οι κομματικοί σας παράγοντες…
ΕΛΠΙΔΑ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗ: Σήμερα μίλησα με τον κ. Ρούσο δεν υπάρχει τίποτα.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Φίλιππος Πετσάλνικος): Κυρία Παντελάκη, μην φωνάζετε και εσείς γιατί δεν ακούγεται κανείς από τους δυο.
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ (Υφυπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής): … αλλά αποδεικνύεται ο ρόλος ο δικός σας σήμερα!Έρχεται το Κομμουνιστικό Κόμμα Ελλάδας και λέει προς την Κυβέρνηση να πληρώσει ο ελληνικός λαός, ο Έλληνας πολίτης την ιδιωτική εταιρεία που υποχρεούται να κάνει αυτή τη στιγμή την περιβαλλοντική προστασία και οι ασφαλιστές.
ΕΛΠΙΔΑ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗ: Να τα πάρετε πίσω από την ιδιωτική εταιρεία εσείς.
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ (Υφυπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής): Θα έπρεπε τουλάχιστον ως εκπρόσωπος του Κομμουνιστικού Κόμματος να διασφαλίζετε τα συμφέροντα του Έλληνα πολίτη και όχι να κάνετε διαφήμιση…
ΕΛΠΙΔΑ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗ: Μην τα λέτε αυτά τα προβοκατόρικα από το Βήμα του Υπουργού!ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Φίλιππος Πετσάλνικος): Κυρία Παντελάκη, σας έδωσα άνεση χρόνου για να αναπτύξετε την ερώτησή σας. Σας παρακαλώ!
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ (Υφυπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής): …της ιδιωτικής εταιρείας που κάνει την απορρύπανση.Όσον αφορά την ευρωπαϊκή αποζημίωση σας εξήγησα. Θα πρέπει να είναι το 0,6% του Α.Ε.Π. για να πάρουμε αποζημίωση από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Κυρία Παντελάκη, μας συστήνετε πολύ καλή την εταιρεία η οποία κάνει αυτή τη στιγμή τη περιφρούρηση. Δεν θα την πληρώσει το ελληνικό δημόσιο, θα την πληρώσουν οι πλοιοκτήτες –θέλουν, δεν θέλουν- και οι ασφαλιστές. Αυτό να το καταλάβετε. Θα κάνουν την απάντληση. Και όσον αφορά τις μελέτες, επειδή θέλετε να σας δώσω και άλλες μελέτες αύριο το πρωί καταθέστε μια ερώτηση με αίτηση καταθέσεως στοιχείων και θα σας δώσουμε και μελέτες ελληνικών εταιρειών που κάνουν απάντληση. Όχι όμως, κάποια συμφέροντα στη Σαντορίνη που μας ακούν και που έχουν συγκεκριμένη κομματική προέλευση να θέλουν να κάνουν δουλειές εις βάρος του περιβάλλοντος και εις βάρος του χρήματος του ελληνικού λαού!Θα γίνει ο διαγωνισμός, θα συμμετέχουν οι εταιρείες, θα γίνει η απάντληση, θα γίνει η απορρύπανση και δεν θα ακούσουμε τις συστάσεις περί καλής ή κακής εταιρείας από το Κομμουνιστικό Κόμμα της Ελλάδος μέσα στη Βουλή των Ελλήνων. Φθάνουν οι διαφημίσεις!
ΕΛΠΙΔΑ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗ: Δέκα μήνες μετά τα λέτε αυτά τα πράγματα!

Wednesday, March 5, 2008