Monday, June 30, 2008

ΑΡΘΡΟ ΣΤΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ

«Απαιτούμε ανέλκυση του “Sea Diamond”»
Καθολική κινητοποίηση των κατοίκων της Σαντορίνης
Δευτέρα, 30.06.08
«To ναυάγιο του “Sea Diamond” θα βγει! Το απαιτούμε όλοι» έγραφε το τεράστιο πανό (ύψους 2,5 μέτρων και μήκους 40 μέτρων) που ξεδίπλωσαν χθες κάτοικοι της Σαντορίνης στο γήπεδο του Πανθηραϊκού.Γύρω του έκαναν κύκλο οι μικροί μαθητές του νησιού ζητώντας την ανέλκυση του μοιραίου κρουαζιερόπλοιου ώστε «να σταματήσει η καταστροφή της θάλασσάς μας».Ηταν μια καθολική διαμαρτυρία. Το πανό την ερχόμενη Παρασκευή θα… μετακομίσει από ακτιβιστές στον γκρεμό της καλντέρας, ώστε να γίνεται ορατό από τους τουρίστες και τους ταξιδιώτες, ενώ αν μέχρι τον Αύγουστο δεν βρεθεί λύση, τότε, σύμφωνα με τη Συντονιστική Επιτροπή Θηραίων Πολιτών, «θα πάρει το δρόμο για την Αθήνα».Δεκατέσσερις μήνες μετά το ναυάγιο οι κάτοικοι του νησιού συνεχίζουν να διαμαρτύρονται, χωρίς η φωνή τους να ακούγεται. Στην αδιαφορία απαντούν με κλιμάκωση των κινητοποιήσεών τους.«Δίνουμε διορία μέχρι το τέλος Ιουλίου. Ζητάμε την απάντληση των καυσίμων και την ανέλκυση του κουφαριού του πλοίου ταυτόχρονα. Ο χρόνος κυλάει σε βάρος μας, απειλώντας με πρωτόγνωρη καταστροφή τη θάλασσά μας, τις ζωές μας, αλλά και τη φήμη του νησιού μας, που είναι γνωστό στην υφήλιο για το μοναδικό φυσικό του κάλλος» λέει στον ΕΤ το μέλος της επιτροπής κ. Μαργαρίτα Ρουσάκη.Οι κάτοικοι δεν κρύβουν την αγανάκτησή τους «επειδή η πολιτεία μέχρι σήμερα αντί για δραστικές ενέργειες απομάκρυνσης του ναυαγίου εξαντλείται σε υποσχέσεις» και δηλώνουν ότι δεν ανέχονται άλλο την παρουσία «του επικίνδυνου αυτού σκουπιδιού».Αν μέχρι τον Αύγουστο συνεχιστεί η υφιστάμενη κατάσταση, θα προχωρήσουν σε καταλήψεις δημοτικών καταστημάτων και του λιμανιού. Σημειώνεται ότι έχει γίνει διαγωνισμός από το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο για το έργο απάντλησης και ανέλκυσης. Εχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον από μεγάλους διεθνείς οίκους και εκκρεμεί η απόφαση κατακύρωσης από το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας.Ο πρόεδρος του ομίλου Louis κ. Κωστάκης Λοΐζος (από την πλευρά της πλοιοκτήτριας εταιρίας του «Sea Diamond») ισχυρίζεται ότι «στόχος είναι να βρεθεί ο τρόπος απάντλησης όσων καυσίμων έχουν απομείνει ακόμη στο βυθισμένο κρουαζιερόπλοιο».Ο ίδιος όμως υποστηρίζει ότι το ναυάγιο έγινε εξαιτίας της λανθασμένης χαρτογράφησης της περιοχής (αφήνοντας έτσι να εννοηθεί πως δεν είναι δική τους ευθύνη η ανέλκυση του πλοίου).Οι κάτοικοι στον αγώνα τους έχουν συμπαραστάτη και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία έχει χαρακτηρίσει το ναυάγιο «εγκαταλειμμένο απόβλητο». Αυτό σημαίνει ότι σε περίπτωση μη ανέλκυσης του ναυαγίου η Ελλάδα, σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Δίκαιο, θα πρέπει να παραπεμφθεί στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο.
ΜΠΟΓΑΤΣΟΣ ΚΩΣΤΑΣ
Ελεύθερος Τύπος

http://www.e-tipos.com/newsitem?id=42517

Sunday, June 29, 2008

ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 27/06/2008

Κομισιόν κατά Ελλάδας με εισήγηση Δήμα
ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ
Του ΚΩΣΤΑ ΜΟΣΧΟΝΑ
Οι παραβιάσεις για περιβαλλοντικά θέματα εξελίσσονται σε μεγάλο αγκάθι των σχέσεων της Ελλάδας με τις Βρυξέλλες.

Για την παρατεινόμενη εκκρεμότητα με το ναυάγιο του Sea Diamond στην Καλντέρα της Σαντορίνης ο επίτροπος προειδοποιεί ότι «υπάρχει ενδεχόμενο παράβασης της οδηγίας περί στερεών αποβλήτων»Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε χθες, έπειτα από σχετική εισήγηση του αρμόδιου επιτρόπου Σταύρου Δήμα, να προσφύγει στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο κατά της Ελλάδας και άλλων 8 κρατών-μελών για μη ενσωμάτωση στο εθνικό δίκαιο της οδηγίας περί ευθύνης για την πρόκληση ζημιών στο περιβάλλον («ο ρυπαίνων πληρώνει»). Παράλληλα, ο ίδιος ο Σταύρος Δήμας επισημαίνει σε γραπτή απάντηση προς τον ευρωβουλευτή Δ. Παπαδημούλη «τον κίνδυνο για το περιβάλλον» από την παρατεινόμενη εκκρεμότητα με το ναυάγιο του Sea Diamond στην Καλντέρα της Σαντορίνης και προειδοποιεί ότι «υπάρχει ενδεχόμενο παράβασης της οδηγίας περί στερεών αποβλήτων»...Η οδηγία για την περιβαλλοντική ευθύνη, που βασίζεται στην αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει», αποσκοπεί στην πρόληψη και στην αποκατάσταση των περιβαλλοντικών ζημιών που προκαλούνται σε προστατευόμενα είδη χλωρίδας και πανίδας ή φυσικά ενδιαιτήματα, στα ύδατα και στο έδαφος.Η Επιτροπή διαπίστωσε ότι, παρά τις οχλήσεις της στην κυβέρνηση (αποστολή προειδοποιητικής επιστολής και αιτιολογημένης γνώμης), το ΥΠΕΧΩΔΕ δεν συμμορφώθηκε. Αποφάσισε, λοιπόν, να προσφύγει στο Ευρωδικαστήριο, επισημαίνοντας ότι σε περίπτωση που ληφθεί καταδικαστική απόφαση (θεωρείται σχεδόν σίγουρο) και η κυβέρνηση συνεχίσει να την αγνοεί, τότε θα ζητήσει την επιβολή χρηματικής ποινής.
Στο θέμα του ναυαγίου του Sea Diamond, που έκλεισε ένα χρόνο τον περασμένο Απρίλιο, ο Δ. Παπαδημούλης ρώτησε την Επιτροπή τι είδους μέτρα προτίθεται να λάβει για την προστασία του θαλάσσιου οικοσυστήματος της Καλντέρας, επισημαίνονας τη συνεχιζόμενη παρουσία των τοξικών ουσιών, πλέον των καυσίμων.Ο Σταύρος Δήμας αναφέρει στην απάντησή του ότι «ο μεγαλύτερος κίνδυνος φαίνεται να αποτελεί η πιθανή υποβάθμιση του περιβάλλοντος, σε περίπτωση που δεν απαντληθούν οι ουσίες που βρίσκονται μέσα στο πλοίο ή δεν ανελκυστεί το πλοίο». Σε αυτήν την περίπτωση, παρατηρεί ο επίτροπος, το πλοίο θα μπορούσε να θεωρηθεί απόβλητο και να υπάρχει ενδεχόμενο παράβασης της οδηγίας 2006/12/ΕΚ περί των στερεών αποβλήτων...Σύμφωνα με την εν λόγω οδηγία, διευκρινίζει ο Σ. Δήμας, «τα κράτη-μέλη οφείλουν να διασφαλίζουν ότι η διάθεση ή η αξιοποίηση των αποβλήτων πραγματοποιείται χωρίς να τίθεται σε κίνδυνο η υγεία του ανθρώπου ή το περιβάλλον. Τα κράτη-μέλη οφείλουν επίσης να λαμβάνουν τα αναγκαία μέτρα για την απαγόρευση της εγκατάλειψης, της απόρριψης και της ανεξέλεγκτης διάθεσης των αποβλήτων». *
ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 27/06/2008

http://www.enet.gr/online/online_hprint?q=sea+diamond&a=&id=42825968

Friday, June 27, 2008

ΑΡΘΡΟ ΣΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ 25/06/2008

«Ο ρυπαίνων τη θάλασσα πληρώνει»
Δικαστική απόφαση που αφορά την υποχρέωση της πλοιοκτήτριας εταιρείας του δεξαμενόπλοιου «Εrika» να πληρώσει για την απορρύπανση, μετά το ναυάγιο, δημιουργεί δεδικασμένο όσον αφορά την περίπτωση του «Sea Diamond».
Πρόκειται για την υπ’ αριθμ. C-188/07 απόφαση, επί του προδικαστικού ερωτήματος, κατόπιν προσφυγής του Δήμου Mesquer κατά των Total France SA και Total International Ltd με αφορμή τη ρύπανση που προκλήθηκε από τη βύθιση του δεξαμενόπλοιου «Εrika» στις 12 Δεκεμβρίου του 1999. Συγκεκριμένα, ο Δήμος Mesquer άσκησε αγωγή κατά του Ομίλου Τοtal με αντικείμενο την απόδοση των δαπανών για τον καθαρισμό και απορρύπανση των παραλιών. Το Δικαστήριο, τελικώς, αποφάνθηκε ότι το μαζούτ που απορρίφθηκε στη θάλασσα από το ναυάγιο θα πρέπει να θεωρηθεί ως απόβλητο, «ο πλοιοκτήτης θεωρείται ενδεχομένως ως έχων παραγάγει τα εν λόγω απόβλητα και χαρακτηρίζεται ως κάτοχος» και συνεπώς θα πρέπει να χρεωθεί το κόστος απορρύπανσης.
Αυτό σημαίνει ότι και στην περίπτωση του «Sea Diamond» η πλοιοκτήτρια εταιρεία θα κληθεί να αναλάβει το κόστος της πλήρους απάντλησης των καυσίμων ή λιπαντικών από το «κουφάρι» του βυθισμένου κρουαζιερόπλοιου. Να σημειωθεί ότι υπέρ της συγκεκριμένης θέσης εμφανίζεται και το αρμόδιο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας. Μάλιστα φορείς της Σαντορίνης αλλά και το υπουργείο ζητούν και την ανέλκυση του βυθισμένου κρουαζιερόπλοιου. Hδη βρίσκεται σε εξέλιξη διαγωνισμός υποβολής προτάσεων ανέλκυσης στον οποίο συμμετέχουν οχτώ ελληνικές και ξένες εταιρείες εκ των οποίων ορισμένες με διεθνή εμπειρία.
Από την πλευρά της η πλοιοκτήτρια εταιρεία υποστηρίζει ότι στόχος της είναι να βρεθεί ο τρόπος απάντλησης όσων καυσίμων έχουν απομείνει ακόμη στο βυθισμένο κρουαζιερόπλοιο, σημειώνοντας ότι μέχρι σήμερα έχουν δαπανηθεί αρκετά εκατομμύρια ευρώ για την απορρύπανση της θαλάσσιας περιοχής Καλντέρα Σαντορίνης.
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_2_25/06/2008_275247

Δελτίο τύπου απο το Γραφείο του Ευρωβουλευτή Δημήτρη Παπαδημούλη που δόθηκε χθες στη δημοσιότητα

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Κομισιόν: "Κίνδυνος για το περιβάλλον" από την παρατεινόμενη εκκρεμότητα με το ναυάγιο του Sea Diamond
Επίτροπος Δήμας: "Υπάρχει ενδεχόμενο παράβασης της οδηγίας 2006/12/ΕΚ περί των στερεών αποβλήτων"
Δ. Παπαδημούλης:"O χρόνος περνά, η κυβέρνηση αδρανεί"

Στις 5 Απριλίου 2008 έκλεισε ένας χρόνος από το ναυάγιο του Sea Diamond στην Καλντέρα της Σαντορίνης. Πέρα από το σοβαρό θέμα της απάντλησης του πετρελαίου, σύμφωνα με επιστήμονες του Ινστιτούτου Θαλάσσιας και Περιβαλλοντικής Έρευνας Αιγαίου «Αρχιπέλαγος», υπάρχουν σοβαρά προβλήματα από τις χημικές ουσίες που χρησιμοποιούνται στα δίκτυα σωληνώσεων του πλοίου, καθώς και ουσίες που περιέχονται στον εξοπλισμό του πλοίου. Ο Ευρωβουλευτής του ΣΥΝ Δ. Παπαδημούλης με ερώτηση του στην Επιτροπή μιλούσε για τη συνεχιζόμενη παρουσία των τοξικών αυτών ουσιών, πλέον των καυσίμων, που αποτελεί σοβαρή απειλή για το θαλάσσιο οικοσύστημα του κόλπου και ρωτούσε την Επιτροπή, τί είδους μέτρα προτίθεται να λάβει για την προστασία του θαλάσσιου οικοσυστήματος της Καλντέρας.
Ο Επίτροπος Περιβάλλοντος κ. Σταύρος Δήμας επισημαίνει στην απάντησή του ότι "ο μεγαλύτερος κίνδυνος φαίνεται να αποτελεί η πιθανή υποβάθμιση του περιβάλλοντος, σε περίπτωση που δεν απαντληθούν οι ουσίες που βρίσκονται μέσα στο πλοίο ή δεν ανελκυσθεί το πλοίο. Σε αυτή την περίπτωση, το πλοίο θα μπορούσε να θεωρηθεί απόβλητο και να υπάρχει ενδεχόμενο παράβασης της οδηγίας 2006/12/ΕΚ1 περί των στερεών αποβλήτων.
Πράγματι, σύμφωνα με το άρθρο 4 της οδηγίας, τα κράτη μέλη οφείλουν να διασφαλίζουν ότι η διάθεση ή η αξιοποίηση των αποβλήτων πραγματοποιείται χωρίς να τίθεται σε κίνδυνο η υγεία του ανθρώπου ή το περιβάλλον. Τα κράτη μέλη οφείλουν επίσης να λαμβάνουν τα αναγκαία μέτρα για την απαγόρευση της εγκατάλειψης, της απόρριψης και της ανεξέλεγκτης διάθεσης των αποβλήτων.
Η διάταξη αυτή παρέχει στα κράτη μέλη περιθώριο εκτιμήσεως σχετικά με τα προς λήψη μέτρα. Ωστόσο, σύμφωνα με τη νομολογία του Δικαστηρίου2, αν μια πραγματική κατάσταση, ιδίως όταν έχει ως συνέπεια τη σημαντική φθορά του περιβάλλοντος, συνεχίζεται για μακρά χρονική περίοδο χωρίς την επέμβαση των αρμοδίων αρχών, τούτο ενδέχεται να σημαίνει ότι τα κράτη μέλη έχουν υπερβεί το περιθώριο εκτιμήσεως που τους παρέχει η διάταξη αυτή."
O έλληνας Επίτροπος καταλήγει υπογραμμίζοντας ότι:
"Η Επιτροπή θα εξακολουθήσει να παρακολουθεί την υπόθεση του ναυαγίου του Sea Diamond προκειμένου να αποφευχθεί το ενδεχόμενο μη αναστρέψιμης ζημίας."
Ο Ευρωβουλευτής του ΣΥΝ Δ.Παπαδημούλης αναφερόμενος στο ζήτημα δήλωσε σχετικά:
"O χρόνος περνά, βρισκόμαστε ήδη στην αιχμή της τουριστικής περιόδου και οι κυβερνητικοί αρμόδιοι, πέρα από κατά καιρούς επισκέψεις, υποσχέσεις και δηλώσεις, δεν παίρνουν κανένα ουσιαστικό μέτρο.
Oι κάτοικοι κινητοποιούνται, οι ειδικοί επιστήμονες και οι οικολογικές οργανώσεις κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου, αλλά η κυβέρνηση, μπλεγμένη σε ένα κυκεώνα γραφειοκρατίας και συμφερόντων της πλοιοκτήτριας εταιρίας αδρανεί, σε βάρος τόσο του περιβάλλοντος όσο και του τουρισμού στην ευαίσθητη περιοχή του Αιγαίου."
17.06.2008 ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
*H πλήρης απάντηση του Επιτρόπου κ. Στ. Δήμα, καθώς και περισσότερες πληροφορίες για τη δράση του ΣΥN στο Ευρωκοινοβουλίο στην ιστοσελίδα www.syn-europe.gr

Κάθε μήνα το WWF Ελλάς στέλνει στους εκπροσώπους μας στην ελληνική Βουλή και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ειδική ενημέρωση για επιλεγμένα «καυτά» ζητήματα

… ο κίνδυνος ρύπανσης της Σαντορίνης από το Sea Diamond
εξακολουθεί να υφίσταται;



Αθήνα, Ιούνιος 2008
Αξιότιμα μέλη της Βουλής των Ελλήνων,

Το ναυάγιο του Sea Diamond εξακολουθεί να βρίσκεται στο βυθό της Σαντορίνης από τις 6 Απριλίου του 2007 και να απειλεί το θαλάσσιο περιβάλλον της περιοχής. Ο περιορισμός και η περισυλλογή ρυπογόνων ουσιών ξεκίνησαν από την πρώτη στιγμή, ενώ σημαντικές προσπάθειες έγιναν για τον καθαρισμό της παράκτιας περιοχής. Έτσι, έως σήμερα, οι μετρήσεις του Ελληνικού Κέντρου Θαλασσίων Ερευνών δείχνουν ότι οι επιπτώσεις του ναυαγίου στο θαλάσσιο οικοσύστημα δεν είναι μέχρι στιγμής σημαντικές. Όμως, ο κίνδυνος περαιτέρω ρύπανσης υφίσταται όσο δεν πραγματοποιείται η διαδικασία της απάντλησης, η οποία θα έπρεπε να έχει ήδη ξεκινήσει με ευθύνη της πλοιοκτήτριας Elona Maritime Co. και των συνδιαχειριστριών εταιρειών Louis Hellenic Cruises Ltd. και Core Marine Ltd. αμέσως μετά το ναυάγιο. Στην παρούσα φάση, μετά από σχετική πρόσκληση του Λιμενικού Ταμείου Σαντορίνης, έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον από 8 εταιρίες για την απάντληση των καυσίμων και άλλων ρυπογόνων ουσιών, ενώ κάποιες από αυτές αναφέρονται και στην ανέλκυση του ναυαγίου. Σε συνέχεια, η ανέλκυση του σκάφους θα πρέπει να γίνει με τέτοιο τρόπο ώστε να μη θέτει σε μεγαλύτερο κίνδυνο το θαλάσσιο περιβάλλον της Σαντορίνης, δεδομένης της δυσκολίας του εγχειρήματος.

Η κατάσταση έως σήμερα

Απορρύπανση
Η καταπολέμηση της πετρελαϊκής ρύπανσης μετά το ατύχημα του Sea Diamond σε μια περιοχή όπως είναι η Καλντέρα στη Σαντορίνη απαίτησε και εξακολουθεί να απαιτεί, συντονισμένες δράσεις και ενέργειες. Από τις πρώτες στιγμές του ατυχήματος και μετέπειτα ναυαγίου παρατηρήθηκε μεγάλη κινητοποίηση σε ό,τι αφορά τον περιορισμό, τον έλεγχο και την αντιμετώπιση των διαρρεόντων πετρελαιοειδών από το κρουαζιερόπλοιο. Ειδικά αντιρρυπαντικά σκάφη αντιμετώπισαν και εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν τις ανεπιθύμητες διαρροές πετρελαιοειδών, ενώ πλωτά φράγματα τοποθετήθηκαν άμεσα (και μία διάταξή τους συνεχίζει να βρίσκεται πάνω από το ναυάγιο) για τον περιορισμό και την περισυλλογή των ρυπαντών. Επιπλέον, στην ακτή έγινε ενδελεχής καθαρισμός από ειδικά συνεργεία με θετικά αποτελέσματα. Η συνολική ποσότητα πετρελαιοειδών και λιπαντικών που έχει περισυλλεχθεί μέχρι τώρα αγγίζει τους 300 τόνους – με την ποσότητά τους πάνω στο Sea Diamond κατά τη στιγμή του ατυχήματος και της μετέπειτα βύθισής του να υπολογίζεται περίπου στους 437 τόνους καύσιμου πετρελαίου, 68 τόνους πετρελαίου τύπου marine gas oil, 62 τόνους λιπαντικών/πετρελαιοειδών και 18 τόνους υπολειμμάτων από πετρελαιοειδή.1 Σήμερα, ο ρυθμός διαρροής έχει μειωθεί σημαντικά σε σημείο να συλλέγονται κατά μέσο όρο από την επιφάνεια ποσότητες της τάξης των 15-20 λίτρων ημερησίως.

Η κατάσταση του θαλάσσιου περιβάλλοντος
Το Ελληνικό Κέντρο Θαλασσίων Ερευνών (ΕΛΚΕΘΕ) έχει ήδη πραγματοποιήσει 4 δειγματοληψίες (συμπεριλαμβανομένης της πιο πρόσφατης στις 28 και 29 Μαΐου 2008, της οποίας τα αποτελέσματα δεν έχουν ακόμη δημοσιοποιηθεί). Τα συμπεράσματα της τελικής έκθεσης για την περίοδο Μαΐου – Νοεμβρίου 2007 δείχνουν ότι «οι επιπτώσεις από το ναυάγιο στο θαλάσσιο οικοσύστημα της
1 Στην παρούσα φάση πραγματοποιείται μία προσπάθεια από την εταιρία Τεχνική Προστασίας Περιβάλλοντος Α.Ε. (ανάδοχος εταιρεία για την απορρύπανση) με στόχο να καταγραφούν όλα τα υλικά του ναυαγίου που μπορούν να θέσουν σε κίνδυνο το θαλάσσιο και παραθαλάσσιο περιβάλλον της Σαντορίνης. Πρέπει να σημειωθεί εδώ, ότι η συγκεκριμένη προσπάθεια δεν αποτελεί διαδικασία έκδοσης Green Passport/Πράσινο Διαβατήριο, το οποίο καλύπτει την καταγραφή των ρυπογόνων υλικών (δομικών και επιχειρησιακών) για ένα πλοίο και αποτελεί σημαντικό οδηγό/εργαλείο για τη μελλοντική του ανακύκλωση, καθώς κάτι τέτοιο δεν αναφέρεται σε ένα ήδη ναυαγισμένο σκάφος, όπως είναι το Sea Diamond. Παρόλα αυτά, με τις υπάρχουσες συνθήκες η δημιουργία αυτού του απογραφικού καταλόγου των υλικών και των ποσοτήτων τους που υπήρχαν επάνω στο Sea Diamond (με όποιες αδυναμίες και αν φέρει μία τέτοια διαδικασία και τελικά όπως και αν ονομαστεί) μπορεί να αποφέρει θετικά αποτελέσματα στην προσπάθεια για την αντιμετώπιση της ρύπανσης από το κρουαζιερόπλοιο.

περιοχής είναι μέχρι στιγμής αμελητέες», αλλά αναφέρουν ότι «θα πρέπει να εξακολουθήσουν να λαμβάνονται όλα τα απαραίτητα μέτρα, ώστε να αποφευχθεί μελλοντική διαρροή πετρελαίου». Τέλος, δεδομένου ότι «διαπιστώθηκαν κάποιες ενδείξεις επιβάρυνσης σε ιχνοστοιχεία και βαρέα μέταλλα τόσο στη στήλη του νερού όσο και στους θαλάσσιους οργανισμούς», οι οποίες θα μπορούσαν να οφείλονται σε ένα βυθισμένο κρουαζιερόπλοιο τέτοιου μεγέθους, το ΕΛΚΕΘΕ τονίζει ότι «οι διαδικασίες ελέγχου της θαλάσσιας περιοχής πρέπει να συνεχιστούν μέχρις ότου διαπιστωθεί με ασφάλεια ότι δεν υπάρχει κίνδυνος περαιτέρω ρύπανσης», κάτι που εγκρίθηκε από το ΥΕΝΑΝΠ.

Η σημερινή κατάσταση του ναυαγίου
Το ναυάγιο συνεχίζει να βρίσκεται στη θέση όπου κατέληξε μετά τη βύθιση του πλοίου. Τα ανώτερα καταστρώματά του φαίνεται να έχουν υποστεί ιδιαίτερα εκτεταμένες ζημιές (λόγω της πορείας κατά τη βύθισή του), ενώ σημαντικό τμήμα από τη γάστρα του πλοίου βρίσκεται σε αρκετά καλή κατάσταση. Σημειώνεται ακόμη ότι δεν παρατηρείται καμία απολύτως μετακίνησή του ή ταλάντωση ή οποιαδήποτε άλλη μορφή κίνησης – κάτι τέτοιο είναι πολύ σημαντικό γιατί πρέπει να υπάρχουν συνθήκες απόλυτης ασφάλειας για τα συνεργεία απάντλησης και πιθανής ανέλκυσης του πλοίου. Το ναυάγιο κείται σχεδόν παράλληλα με την τοπική ακτογραμμή της Καλντέρας σε γωνία περίπου 165ο με την πλώρη του να «αντικρίζει» πρακτικά τον λιμένα του Αθηνιού. Το βάθος στην περιοχή του μπροστινού τμήματος του ναυαγίου του Sea Diamond είναι στα 126 μέτρα, ενώ το αντίστοιχο βάθος στην πρύμνη του αγγίζει τα 147 μέτρα. Οι δεξαμενές του πλοίου (δεξαμενές που έφεραν πιθανές ρυπογόνες ουσίες, όπως καύσιμο πετρέλαιο, λιπαντικά κτλ) εκτιμάται ότι έχουν στο σύνολό τους διαρραγεί με αποτέλεσμα τα πετρελαιοειδή να μπορούν να «κινηθούν» μέσα στο ναυάγιο και να έχουν τη δυνατότητα να δραπετεύσουν προς τη θαλάσσια στήλη – το βάθος στο οποίο βρίσκεται το πλοίο σε συνδυασμό με την ουσιαστικά μερική πληρότητα των δεξαμενών συνηγορούν και ενισχύουν σαφώς την προαναφερόμενη εκτίμηση.

Ανέλκυση
Η ανέλκυση του Sea Diamond αποτελεί αίτημα της κοινωνίας της Σαντορίνης, αλλά και όλων των φορέων που ασχολούνται με την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος. Πρόκειται για ένα δύσκολο και περίπλοκο εγχείρημα δεδομένου του μεγέθους και του βάρους του ναυαγίου (περίπου 22.000 τόνοι χωρίς να ληφθούν υπόψη οι κατακαθίσεις του πυθμένα – βάρος σχεδόν διπλάσιο από αυτό του ρωσικού υποβρυχίου Κούρσκ το οποίο τεμαχίστηκε σε δύο τμήματα προκειμένου να πραγματοποιηθεί η ανέλκυση από βάθος 108 μέτρων), του βάθους, της θέσης και της κατάστασης του, αλλά και της οικολογικής, πολιτιστικής, κοινωνικής και οικονομικής σημασίας της τοποθεσίας στην οποία βρίσκεται. Προκειμένου να πραγματοποιηθεί η ανέλκυση μπορεί να χρησιμοποιηθούν μέθοδοι μηχανοτεχνικής διάσωσης, που ποικίλουν από γερανούς, φορτηγίδες ανέλκυσης και εξωτερικά μπαλόνια ανάδυσης έως τη χρήση ρομποτικών μονάδων ή την ανάκτηση της χαμένης άνωσης του ναυαγίου. Σημειώνεται ότι για να πετύχει το τελευταίο, δηλαδή η χαμένη άνωση του ναυαγίου π.χ. με την τοποθέτηση μπαλονιών μέσα στο σκάφος (δε συνιστάται για πολύ μεγάλα πλοία), χρειάζεται να υπάρχουν σημαντικοί συνεχείς χώροι στο εσωτερικό των υφάλων του, όπως είναι για παράδειγμα οι χώροι φορτίου στα δεξαμενόπλοια ή τα αμπάρια στα πλοία μεταφοράς φορτίων χύδην κτλ. Πάντως σε κάθε περίπτωση, το μεγάλο βάρος καθώς και ο όγκος του κρουαζιερόπλοιου καθιστούν την ανέλκυσή του πολύ δύσκολη και την πιθανότητα για τεμαχισμό του σε τουλάχιστον 3 τμήματα σημαντική, με όποια επακόλουθα μπορεί να έχει μία τέτοια ενέργεια (βλέπε διαρροή στη θάλασσα υγρών ρυπαντών, διασκορπισμό στερεών αντικειμένων στον βυθό κτλ). Προϋπόθεση, λοιπόν, της ανέλκυσης αποτελεί το να έχει προηγηθεί τόσο η απάντληση, όσο και η κατάρτιση μελέτης για την δυνατότητα ανέλκυσης και τις πιθανές επιπτώσεις της στο περιβάλλον.

Προσφορές για απάντληση και ανέλκυση
Όλοι συμφωνούν ότι η απάντληση είναι το επιβεβλημένο προληπτικό μέτρο, που θα προετοιμάσει το έδαφος για την ανέλκυση, και θα περιορίσει, έστω προσωρινά, τους κινδύνους ρύπανσης. Μάλιστα, σε συνέχεια της πρόσκλησης ενδιαφέροντος του Λιμενικού Ταμείου Σαντορίνης, 8 εταιρείες εκδήλωσαν ενδιαφέρον και δυνατότητα σύνταξης σχετικής μελέτης και εκπόνησης της απάντλησης ρυπογόνων ουσιών, ενώ κάποιες από αυτές εκδήλωσαν ενδιαφέρον και για την ανέλκυση.
Αξίζει, στο σημείο αυτό, να τονιστεί ότι η Διεθνής Σύμβαση του 1969 («περί Αστικής Ευθύνης συνεπεία ζημιών εκ ρυπάνσεως υπό πετρελαίου») προβλέπει την αποζημίωση των δαπανών αντιμετώπισης της ρύπανσης, καθώς και κάθε εύλογου μέτρου αποκατάστασης της υποβάθμισης από εκροή πετρελαίου. Η σύμβαση αυτή επιβάλλει την ανάληψη του κόστους από τον ασφαλιστή της πλοιοκτήτριας. Ανεξάρτητα, λοιπόν, από τις θέσεις της εταιρείας για τα αίτια του ατυχήματος, η ίδια
οφείλει βάσει της αρχής «ο ρυπαίνων πληρώνει» να αναλάβει το κόστος της αποκατάστασης του θαλάσσιου περιβάλλοντος.
Εξαιρετική σημασία για την υπόθεση του Sea Diamond μπορεί να έχει πρόσφατη απόφαση του ΔΕΚ (24 Ιουνίου 2008) σχετικά με την υπόθεση C 188/07 του ναυαγίου του τάνκερ Erika που συνέβη στις ακτές της Γαλλίας στις 12 Δεκεμβρίου 1999. Σύμφωνα με το ΔΕΚ, το πετρέλαιο που διαρρέει στη θάλασσα μετά από ναυάγιο αποτελεί «απόβλητο», ενώ η πλοιοκτήτρια και η διαχειρίστρια εταιρεία είναι «παραγωγοί» του αποβλήτου αυτού. Σε περίπτωση λοιπόν που βάσει της Σύμβασης και της νομοθεσίας το συνολικό κόστος αποκατάστασης δεν μπορεί να καλυφθεί από τον πλοιοκτήτη, τότε ο εθνικός νόμος πρέπει να φροντίσει ώστε η διαχειρίστρια εταιρεία να αναλάβει το επιπλέον κόστος, φόσον έχει συμβάλει στον κίνδυνο ρύπανσης.
ε
Αξίζει τέλος, να αναφερθεί ότι το ΥΕΝΑΝΠ και η Λιμενική Αρχή Σαντορίνης έχουν επιβάλλει ήδη υψηλά πρόστιμα (συνολικού ύψους άνω των 4.1 εκατομμυρίων ευρώ), ενώ πρόστιμο ύψους 8,804 ευρώ επιβάλλεται για κάθε μέρα που δεν κατατίθεται σχέδιο απάντλησης, αλλά είναι άγνωστο αν η εταιρεία έχει καταβάλλει στο Ελληνικό Δημόσιο οποιοδήποτε ποσό έως σήμερα.


Τι ζητάμε από τα μέλη της Βουλής των Ελλήνων
Αξιότιμοι κύριοι Βουλευτές,

Το Sea Diamond είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου όσον αφορά στην προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος του Αιγαίου. Αν και έχει περάσει πάνω από ένας χρόνος που κείται στο βυθό της Σαντορίνης, είναι προφανές ότι το συνολικό σύστημα αντιμετώπισης τέτοιου είδους καταστροφών και το σχετικό θεσμικό και νομικό πλαίσιο έχει εμφανείς αδυναμίες. Στο Αιγαίο λειτουργεί ήδη ένας «αγωγός» μεταφοράς πετρελαίου, με την μορφή των τάνκερ τα οποία το διασχίζουν. Με βάση το σχεδιασμό του αγωγού Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολης η κίνηση στο Αιγαίο θα αυξηθεί τόσο σε συνολική ποσότητα πετρελαίου, όσο και σε αριθμό και χωρητικότητα των τάνκερ. Πώς θα μπορέσει το Ελληνικό κράτος να αντιμετωπίσει ένα σοβαρό ατύχημα με τρομακτικές οικολογικές και οικονομικές επιπτώσεις, όταν αδυνατεί να αντιμετωπίσει μία περίπτωση σαν του Sea Diamond; Σας καλούμε, λοιπόν, να αναλάβετε άμεσα κοινοβουλευτική δράση μέσω των εξής προτεραιοτήτων:

- Την προώθηση μίας συνολικής δυναμικής στρατηγικής τόσο για την πρόληψη, όσο και για την αντιμετώπιση ατυχημάτων που σχετίζονται με την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας και την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος της Ελλάδας τόσο σε θεσμικό και πολιτικό, όσο και σε επιχειρησιακό επίπεδο.

- Το Ελληνικό Κράτος οφείλει να τηρήσει σταθερά αυστηρή στάση προς την ρυπαίνουσα εταιρεία (την πλοιοκτήτρια και τις διαχειρίστριες εταιρείες), στέλνοντας ξεκάθαρο μήνυμα μηδενικής ανοχής της ρύπανσης προς όλους όσους δραστηριοποιούνται επιχειρηματικά στον ελληνικό θαλάσσιο χώρο.

- Η απάντληση των ρυπογόνων ουσιών που βρίσκονται στο ναυάγιο πρέπει να προηγηθεί οποιασδήποτε άλλης ενέργειας και να πραγματοποιηθεί το συντομότερο δυνατό, με ευθύνη της ρυπαίνουσας εταιρείας.

- Η πιθανή μέθοδος ανέλκυσης του Sea Diamond θα πρέπει να αποφασισθεί βάσει των στοιχείων που θα προκύψουν από την απάντληση, αλλά και βάσει μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων, έτσι ώστε να διασφαλιστεί ότι σε καμία περίπτωση δεν θα τεθεί σε μεγαλύτερο περιβαλλοντικό κίνδυνο η Καλντέρα και η ευρύτερη περιοχή της Σαντορίνης.



*Το παραπάνω κείμενο συντάχθηκε σε συνεργασία με τον Δρα Ν. Π. Βεντίκο, Λέκτορα του Εργαστηρίου Θαλασσίων Μεταφορών, Σχολής Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών, Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και τον κ. Σ. Χατζηνικολάου, Ναυπηγό Μηχανολόγο Μηχανικό ΕΜΠ.

Περισσότερες πληροφορίες: Γιώργος Παξιμάδης, Υπεύθυνος θαλάσσιου περιβάλλοντος WWF Ελλάς, g.paximadis@wwf.gr, τηλ. 210-3314893 Κωνσταντίνος Λιαρίκος, Υπεύθυνος περιβαλλοντικών δράσεων WWF Ελλάς, c.liarikos@wwf.gr, τηλ. 210-3314893

KYKLADES NEWS 25.06.2008

«Το ναυάγιο του «Sea Diamond» θα βγει!!»25/6/2008
Αυτό το σύνθημα είναι έτοιμοι να βροντοφωνάξουν οι κάτοικοι της Σαντορίνης την ερχόμενη Κυριακή το πρωί, στο γήπεδο του Πανθηραϊκού προκειμένου να ανελκυσθεί σύντομα το κουφάρι του «Sea Diamond» από τα καταγάλανα νερά της Καλντέρας.

http://www.kykladesnews.gr/default.asp?pid=4&la=1&nID=8444

ΑΡΘΡΟ ΣΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΗΜΕΡΗΣΙΑ - 25.06.2008

Διαμαρτυρία για το ναυάγιο του Sea Diamond
Tην Kυριακή 29 Iουνίου η συντονιστική επιτροπή Θηραίων Πολιτών για την ανέλκυση του Sea Diamond αναρτά στην καλντέρα της Σαντορίνης πανό με σύνθημα «Tο ναυάγιο του Sea Diamond θα βγει! Tο απαιτούμε όλοι».
"Η" 25/6

http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=12333&subid=2&tag=9464&pubid=2347128

Thursday, June 26, 2008

Δημοσίευση στο Έθνος 25/6/08 - Sea Diamond

Νέες κινητοποιήσεις για το «Sea Diamond»

Ηχηρό «μήνυμα» αγώνα για την ανέλκυση του ναυαγίου του κρουαζιερόπλοιου «Sea Diamond» στέλνουν οι κάτοικοι της Θήρας.
Την Κυριακή το πρωί, θα υψώσουν ως σύμβολο του αγώνα τους ένα τεράστιο πανό στην Καλντέρα με σύνθημα: «Το ναυάγιο του "Sea Diamond" θα βγει! Το απαιτούμε όλοι». Και προειδοποιούν για δυναμικές κινητοποιήσεις μέσα στον Αύγουστο.


«Απαιτούμε συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα. Απαιτούμε μέχρι τέλος Ιουλίου να αξιολογήσουν ποια εταιρεία θα αναλάβει το ενιαίο έργο της ανέλκυσης του "Sea Diamond"».

Αυτό τονίζει η Συντονιστική Επιτροπή Θηραίων Πολιτών για την ανέλκυση του «Sea Diamond». Σε ανακοίνωσή της καλεί όλους τους πολίτες το πρωί της Κυριακής να ξεδιπλώσουν το πανό-σύμβολο, στο γήπεδο του Πανθηραϊκού και στη συνέχεια θα το αναρτήσουν στην Καλντέρα.
Οπως εξηγεί η Συντονιστική Επιτροπή, «ο χρόνος για την ανέλκυση του ναυαγισμένου πλοίου από τα νερά της Καλντέρας κυλάει σε βάρος μας απειλώντας με πρωτόγνωρη καταστροφή τη θάλασσά μας, τις ζωές μας αλλά και τη φήμη του μοναδικού φυσικού κάλλους του νησιού μας».
Ωστόσο, «επειδή η πολιτεία μέχρι σήμερα αντί για δραστικές ενέργειες απομάκρυνσης του ναυαγίου εξαντλείται σε υποσχέσεις και η ανέλκυση, όπως επίσημα ανακοινώθηκεμ είναι εφικτή», γι αυτό «διεκδικούμε με κάθε τρόπο από την πολιτεία την απομάκρυνση του επικίνδυνου αυτού σκουπιδιού από το νησί μας».
Να σημειωθεί ότι για το έργο της απάντλησης των καυσίμων και της ανέλκυσης του ναυαγίου έχει γίνει διαγωνισμός από το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο, έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον και από μεγάλους διεθνείς οίκους και εκκρεμεί η απόφαση κατακύρωσης.
Στο πόδι έχουν σηκωθεί οι δήμαρχοι των τουριστικών περιοχών της χώρας, οι οποίοι πληροφορήθηκαν ότι το υπουργείο Οικονομικών προτίθεται να καταργήσει το τέλος παρεπιδημούντων (2%) και επιβάλλεται στις ξενοδοχειακές μονάδες υπέρ των συγκεκριμένων ΟΤΑ.
Συνολικά 60 δήμαρχοι τουριστικών περιοχών διατύπωσαν την έντονη αντίδρασή τους στο περιθώριο του συνεδρίου της ΚΕΔΚΕ.
Σύμφωνα με τους ίδιους, το υπουργείο υποσχέθηκε στην Ενωση Ξενοδόχων τη μείωση του τέλους σε 1% από το 2008 και την κατάργησή του από το επόμενο έτος.
Οι δήμαρχοι στο ψήφισμα που εξέδωσαν, δηλώνουν αποφασισμένοι να μη δεχθούν την κατάργηση του τέλους, καθώς αποτελεί βασικό πόρο για τα ταμεία τους. Σε διαφορετική περίπτωση, απειλούν με κλείσιμο των δήμων. «Ούτως ή άλλως θα γίνει», τονίζουν, αφού τυχόν απώλεια του τέλους συνεπάγεται οικονομική κατάρρευση.
Σταύρος Μαλαγκονιάρης
http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=11421&subid=2&tag=8452&pubid=1194471

Tuesday, June 24, 2008

ΚΑΛΕΣΜΑ - ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΘΗΡΑΙΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΘΗΡΑΙΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΕΛΚΥΣΗ ΤΟΥ SEA DIAMOND ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΛΝΤΕΡΑ


ΚΑΛΕΣΜΑ

ΕΠΕΙΔΗ ο χρόνος για την ανέλκυση του ναυαγισμένου SEA DIAMOND από τα νερά της καλντέρας κυλάει
σε βάρος μας, απειλώντας με μια πρωτόγνωρη καταστροφή τη θάλασσά μας, τις ζωές μας, αλλά και
τη φήμη του μοναδικού φυσικού κάλλους του νησιού μας,

ΕΠΕΙΔΗ η Πολιτεία μέχρι σήμερα αντί για δραστικές ενέργειες απομάκρυνσης του ναυαγίου, εξαντλείται σε
υποσχέσεις,

ΕΠΕΙΔΗ η ανέλκυση, όπως επίσημα ανακοινώθηκε, είναι εφικτή,

ΕΠΕΙΔΗ εταιρείες, παγκοσμίου φήμης και τεχνογνωσίας, ενδιαφέρθηκαν να αναλάβουν το έργο της
Ανέλκυσης,

ΕΠΕΙΔΗ οι αρμόδιοι τοπικοί φορείς καθυστερούν επικίνδυνα, αφήνοντας διάχυτες υποψίες στους πολίτες
για παρασκηνιακές ενέργειες και συνεννοήσεις,

ΕΠΕΙΔΗ δεν ανεχόμαστε να μας εμπαίζει κανείς,

ΕΜΕΙΣ, οι ΠΟΛΙΤΕΣ, που πήραμε την πρωτοβουλία να διεκδικήσουμε, με κάθε τρόπο, από την Πολιτεία την
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ του επικίνδυνου αυτού σκουπιδιού από το νησί μας,


ΣΑΣ ΚΑΛΟΥΜΕ ΟΛΟΥΣ
ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ 29 ΙΟΥΝΙΟΥ 2008 & ΩΡΑ 11.30 Π.Μ.
ΣΤΟ ΓΗΠΕΔΟ ΤΟΥ ΠΑΝΘΗΡΑΪΚΟΥ
ΝΑ ΞΕΔΙΠΛΩΣΟΥΜΕ ΤΟ ΠΑΝΟ-ΣΥΜΒΟΛΟ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ ΜΑΣ

ΣΥΝΘΗΜΑ ΜΑΣ

«ΤΟ ΝΑΥΑΓΙΟ ΤΟΥ SEA DIAMOND ΘΑ ΒΓΕΙ! ΤΟ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΟΛΟΙ!»


►ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα!

►ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ μέχρι τέλος ΙΟΥΛΙΟΥ 2008 να αξιολογήσουν ποια εταιρεία θα αναλάβει το ΕΝΙΑΙΟ ΕΡΓΟ
της ΑΝΕΛΚΥΣΗΣ του SEΑ DIAMOND


ΣΕ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΟΥΜΕ
ότι θα κλιμακώσουμε τον αγώνα μας με δυναμικότερες κινητοποιήσεις μέσα στον ΑΥΓΟΥΣΤΟ 2008


ΘΗΡΑ, 23 / 06 / 2008


ΣΗΜΕΙΩΣΗ : ΤΟ ΠΑΝΟ ΘΑ ΑΝΑΡΤΗΘΕΙ ΣΤΗΝ ΚΑΛΝΤΕΡΑ

ΕΝΑΣ ΜΑΓΟΣ ΣΕ ΠΡΟΩΡΗ ΣΥΝΤΑΞΗ - ΕΝΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ ΜΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΚΡΩΤΗΡΙΟΥ ΘΗΡΑΣ "ΣΠΥΡΟΣ ΜΑΡΙΝΑΤΟΣ"



































































































































































































































Thursday, June 5, 2008

ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΠΑΙΔΙΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΠΑΙΔΙΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ!!!



Όλοι μας ξέρουμε,

μικροί και μεγάλοι, πόσο πολύτιμο αγαθό

είναι η προστασία του περιβάλλοντος.

Όλοι μας έχουμε τις δυνατότητες να πραγματοποιήσουμε

αυτόν τον εγκαταλελειμμένο χώρο (το παλιό camping Καμαρίου)

σε ένα ομαδικό και διασκεδαστικό μέρος.

Σας ενημερώνουμε ότι το

Σάββατο 7 Ιουνίου 2008 και ώρα 8.30 π.μ. μέχρι και το βράδυ

στο παλιό camping Kαμαρίου.



Σας περιμένουμε όλους σε αυτήν την πολύτιμη προσπάθεια.



*Όποιος θέλει και μπορεί να έχει μαζί του διάφορα

εργαλεία που θα τον βοηθήσουν στην

καθαριότητα του χώρου (γάντια, τσάπα κ.α)

ΗΜΕΡΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ - ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΘΗΡΑΙΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΘΗΡΑΙΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΕΛΚΥΣΗ ΤΟΥ SEA DIAMOND ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΛΔΕΡΑ


ΘΗΡΑ, 05/06/2008

Με αφορμή τον εορτασμό της 5ης Ιουνίου ως Ημέρας Περιβάλλοντος και την ανακήρυξη από τον Ο.Η.Ε. του 2008 ως Διεθνούς Έτους του Πλανήτη Γη, εμείς, τα μέλη της Επιτροπής Θηραίων Πολιτών, που μήνες τώρα αγωνιζόμαστε για την ανέλκυση του ναυαγίου του πλοίου Sea Diamond από την θάλασσά μας.

ΥΠΕΝΘΥΜΙΖΟΥΜΕ

Στην Πολιτεία και τους αρμόδιους Τοπικούς Φορείς που παίρνουν αποφάσεις για λογαριασμό μας, ότι το Περιβάλλον και ειδικότερα ο τόπος που ζούμε δεν μας χρειάζονται μόνο τις μέρες των επετείων. Εμείς, τα μέλη της Συντονιστικής Επιτροπής Θηραίων Πολιτών, δεν σταματάμε στις φιέστες και τους συμβολικούς εορτασμούς για το περιβάλλον.

ΠΑΡΟΤΡΥΝΟΥΜΕ

Τους συμπολίτες μας, με την αγωνιστική τους στάση, να είναι σε εγρήγορση καθημερινά, παρόντες σε κάθε γωνιά της Σαντορίνης που αντιμετωπίζει περιβαλλοντικό πρόβλημα από το μικρότερο έως το πιο σημαντικό, στις παραλίες, στη θάλασσα, στις ακτές μας, στους κοινόχρηστους χώρους, στα πάρκα και τις πλατείες. Εκεί που ο Δήμος και οι άλλες κρατικές υπηρεσίες αδιαφορούν και άλλοτε αυθαιρετούν, βιάζοντας ή παραμορφώνοντας το μοναδικό φυσικό τοπίο του νησιού μας.

ΠΡΟΤΡΕΠΟΥΜΕ

Τους νέους ανθρώπους και τα παιδιά να μιμηθούν τους μαθητές του Ε.ΠΑ.Α. ΘΗΡΑΣ που, με τη συμπαράσταση των καθηγητών τους, πραγματοποιούν στις 7 το απόγευμα της Πέμπτης 12 Ιουνίου, ημερίδα στο Μπελλώνειο Πολιτιστικό Κέντρο των Φηρών, με θέμα «Το ναυάγιο του Sea Diamond και οι επιπτώσεις του στο θαλάσσιο οικοσύστημα της Σαντορίνης». Εμείς, τα μέλη της Συντονιστικής Επιτροπής Θηραίων Πολιτών, θα είμαστε εκει!
Έχοντας συνειδητοποιήσει ότι η ζωή μας εξαρτάται απολύτως από το οικοσύστημα που μας περιβάλλει, λαμβάνοντας υπ΄όψη την επιστημονική γνώση ότι αυτό το φυσικό περιβάλλον είναι μοναδικό στην ποικιλομορφία του και υπερευαίσθητο στην διατήρησή του, ενθαρρύνουμε κάθε προσπάθεια θετικής παρέμβασης για καθαρό περιβάλλον, για ποιοτικές υπηρεσίες σε Έλληνες και ξένους επισκέπτες, για σωστή και φιλική προς το περιβάλλον ανάπτυξη στο νησί μας.

ΠΑΙΡΝΟΥΜΕ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ

Από Πρωτοβουλίες όπως αυτή των παιδιών και των κατοίκων στο Καμάρι, που το Σάββατο 7 Ιουνίου, από το πρωί έως το απόγευμα θα καθαρίζουν, με δικά τους μέσα, το χώρο του Camping δίπλα στο θερινό κινηματογράφο, χώρο που η αδιαφορία της Δημοτικής Αρχής, έχει μετατρέψει εδώ και χρόνια από τόπο φιλόξενο και φιλικό προς τους επισκέπτες του, σε «ξέφραγο αμπέλι» και εστία μόλυνσης για τους κατοίκους της περιοχής. Εμείς, τα μέλη της Συντονιστικής Επιτροπής Θηραίων Πολιτών, θα είμαστε εκεί!

Όπως θα είμαστε σε λίγες μέρες και στην καλδέρα, για να υψώσουμε στον τόπο του ναυαγίου ένα τεράστιο πανό, ΣΥΜΒΟΛΟ του αγώνα των πολιτών της Σαντορίνης για την ανέλκυση του βυθισμένου κρουαζιερόπλοιου και τη σωτηρία της θάλασσάς μας από την θανάσιμη απειλή του!

ΘΗΡΑΙΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ

Υπάρχουμε γιατί το θέλει η φύση που μας περιβάλλει με τόση αρμονία, σοφία και ομορφιά. Η διατήρηση της ισορροπίας της, αφορά τον καθένα μας, κάθε μέρα, κάθε στιγμή. Πάρετε λοιπόν, την υπόθεση και το μέλλον στα χέρια σας.


ΜΑΖΙ ΣΑΣ

Η ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΘΗΡΑΙΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΕΛΚΥΣΗ ΤΟΥ ΝΑΥΑΓΙΟΥ ΤΟΥ SEA DIAMOND