Sunday, July 27, 2008

ΑΡΘΡΟ ΣΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ 22-07-2008

Τη βοήθεια του Πολυτεχνείου ζητούν οι Σαντορινιοί


Την αρωγή του Εθνικού Μετσόβειου Πολυτεχνείου στην υπόθεση ανέλκυσης του ναυαγίου του Sea Diamond από τη θαλάσσια περιοχή της Σαντορίνης, ζητεί η Συντονιστική Επιτροπή Θηραίων Πολιτών (τηλ.: 22860-33646 & 22860-71645 .





Με επιστολή τους στον πρύτανη του ΕΜΠ Κωνσταντίνο Μουτζούρη και στον αντιπρύτανη Γεράσιμο Σπαθή, την οποία κοινοποιούν στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, στον υπουργό Γιώργο Βουλγαράκη και στον υφυπουργό Πάνο Καμμένο, στον έπαρχο, στον δήμαρχο, στο Λιμενικό Ταμείο Θήρας και στον πρόεδρο της Οίας, ζητούν από την επιστημονική κοινότητα να συμβάλει ώστε να δοθεί τέλος σε αυτή την «περιβαλλοντική τραγωδία».

«Ενώ είναι σε εξέλιξη διεθνής διαγωνισμός (πρόσκληση ενδιαφέροντος) και έχουν ήδη υποβληθεί, από κάποιες εταιρείες που εκδήλωσαν ενδιαφέρον, προσφορές για την ανέλκυση του κρουαζιερόπλοιου Sea Diamond, ενώ αναμένουμε εδώ και μήνες το Λιμενικό Ταμείο Θήρας να συγκροτήσει την επιτροπή αξιολόγησης των προσφορών αυτών, προσφάτως ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Θήρας, κ. Γ. Γρατσίας, που είναι αρμόδιος, σύμφωνα με τον νόμο, στην παρούσα φάση για την υπόθεση, απέστειλε -εν γνώσει και του δημάρχου Θήρας κ. Α. Ρούσσου- έγγραφο (09-07-2008) στον καθηγητή του Ιδρύματός σας, κ. Ν. Ψαραύτη, με ερωτήματα στα οποία κάποιες από τις εταιρείες που εκδήλωσαν ενδιαφέρον για την ανέλκυση του Κ/Ζ έχουν ήδη απαντήσει καταφατικά (ότι δηλαδή η ανέλκυσή του είναι εφικτή), προκειμένου ο κ. Ψαραύτης να γνωμοδοτήσει σχετικώς», τονίζουν στην επιστολή τους.

Οι ίδιοι προσθέτουν ότι ανησυχούν βαθύτατα, «δεδομένου ότι όλοι οι αρμόδιοι φορείς, μετά την υποβολή των ανωτέρω προσφορών από εταιρείες, περί του εφικτού τής ανέλκυσης, δηλώνουν ότι η ανέλκυση είναι εφικτή, δεδομένου ότι έχουν παρέλθει ήδη 15 μήνες από το ναυάγιο του Sea Diamond, το οποίο επανειλημμένως ο ΥΕΝ κ. Βουλγαράκης και ο υφυπουργός του, κ. Καμμένος, έχουν χαρακτηρίσει "ωρολογιακή βόμβα" για το μοναδικό ηφαιστειογενές θαλάσσιο οικοσύστημα της Καλδέρας».

Αγανακτισμένοι από την αδιαφορία της Πολιτείας επί τόσους μήνες, αλλά και από την κωλυσιεργία του Λιμενικού Ταμείου Θήρας, συγκρότησαν τον Γενάρη του 2008, Επιτροπή Ενεργών Πολιτών, και με κινητοποιήσεις που σκοπεύουν να κλιμακώσουν μέσα στον Αύγουστο, διεκδικούν την ανέλκυση του βυθισμένου πλοίου.

«Παρακαλούμε», σημειώνουν οι Σαντορινιοί, «αν είναι δυνατόν, να ενημερωθεί η κοινότητα του Ιδρύματός σας, προκειμένου να λάβει ενεργό μέρος στη διαδικασία της σοβαρότατης αυτής υπόθεσης, με τους τρόπους που εσείς κρίνετε πρόσφορους (παρουσία, συμβολή, εμπλοκή σας), ώστε να λήξει αυτή η οικολογική τραγωδία, με την ανέλκυση του ναυαγίου».



Γ.Α.Κ



ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 22/07/2008

Friday, July 18, 2008

ΕΓΓΡΑΦΟ ΤΗΣ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΜΕΤΣΟΒΕΙΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ

Συντονιστική Επιτροπή Θηραίων Πολιτών για την ανέλκυση του Κ/Ζ SEA DIAMOND
Φηρά, Θήρας

Θήρα, 18 Ιουλίου 2008

Προς τον:
Πρύτανη του Εθνικού Μετσοβείου Πολυτεχνείου
κ. Κ. Μουτζούρη Γραφείο
& τον αντπρύτανη κ. Γεράσιμο Σπαθή
Ηρώων Πολυτεχνείου 9
Ζωγράφου 157 73


Κοινοποίηση:
Γραφείο κ. Υπουργού ΕΝΝΠ
κ. Υφυπουργού ΕΝΝΠ
κ. Έπαρχο Θήρας
κ. Δήμαρχο Θήρας
κ. Κοινοτάρχη Οίας
Λιμενικό Ταμείο Θήρας


Θέμα: Ανέλκυση Ναυαγίου Κ/Ζ SEA DIAMOND
από το βυθό της καλδέρας της Σαντορίνης

Κύριοι,

Ενώ είναι σε εξέλιξη διεθνής διαγωνισμός (πρόσκληση ενδιαφέροντος) και έχουν ήδη υποβληθεί από κάποιες εταιρείες που εκδήλωσαν ενδιαφέρον, προσφορές για την ανέλκυση του Κ/Ζ SEA DIAMOND,

Ενώ αναμένουμε εδώ και μήνες το Λιμενικό Ταμείο Θήρας να συγκροτήσει την επιτροπή αξιολόγησης των προσφορών αυτών,

Προσφάτως, ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Θήρας κ. Γ. Γρατσίας, που είναι αρμόδιος, σύμφωνα με το νόμο, στην παρούσα φάση για την υπόθεση, απέστειλε –εν γνώσει και του δημάρχου Θήρας κ. Α. Ρούσσου- έγγραφο (09-7-2008) στον καθηγητή του Ιδρύματός σας κ. Ν. Ψαραύτη, με ερωτήματα στα οποία κάποιες από τις εταιρείες που εκδήλωσαν ενδιαφέρον για την ανέλκυση του Κ/Ζ έχουν ήδη απαντήσει καταφατικά (ότι δηλαδή η ανέλκυσή του είναι εφικτή), προκειμένου ο κ. Ψαραύτης να γνωμοδοτήσει σχετικώς.

Δεδομένου ότι όλοι οι αρμόδιοι φορείς μετά την υποβολή των ανωτέρω προσφορών από εταιρείες, περί του εφικτού της ανέλκυσης, δηλώνουν ότι η ανέλκυση είναι εφικτή,

Δεδομένου ότι έχουν παρέλθει ήδη 15 μήνες από το ναυάγιο του SEA DIAMOND, το οποίο επανηλειμμένως ο ΥΕΝ κ. Βουλγαράκης και ο υφυπουργός του κ. Καμμένος, έχουν χαρακτηρίσει «ωρολογιακή βόμβα» για το μοναδικό ηφαιστειογενές θαλάσσιο οικοσύστημα της καλδέρας,

Οι κάτοικοι του νησιού ανησυχούμε βαθύτατα. Αγανακτισμένοι από την αδιαφορία της Πολιτείας επί τόσους μήνες αλλά και από την κωλλησιεργία του Λιμ. Ταμείου Θήρας, συγκροτήσαμε το Γενάρη του 2008 Επιτροπή Ενεργών Πολιτών και με κινητοποιήσεις μας, που σκοπεύουμε να κλιμακώσουμε μέσα στον Αύγουστο, διεκδικούμε την ανέλκυση του Κ/Ζ SEA DIAMOND επειγόντως από τα νερά της καλδέρας.

Ως εκ τούτου, παρακαλούμε κύριοι, αν είναι δυνατόν να ενημερωθεί η κοινότητα του Ιδρύματός σας, προκειμένου να λάβει ενεργό μέρος στην διαδικασία της σοβαρότατης αυτής υπόθεσης, με τους τρόπους που εσείς κρίνετε πρόσφορους (παρουσία, συμβολή, εμπλοκή σας) ώστε να λήξει αυτή η οικολογική τραγωδία, με την ανέλκυση του ναυαγίου.

Επίσης, να ενημερώσετε τους ερωτώμενους καθηγητές για την προϊστορία της υπόθεσης του ναυαγίου, γνωστοποιώντας ή συμβουλεύοντάς τους να ζητήσουν, πριν γνωμοδοτήσουν, να λάβουν γνώση όλου του φακέλου και ειδικά των προσφορών των εταιρειών που εκδήλωσαν ενδιαφέρον για την ανέλκυση, μεταξύ των οποίων κάποιες είναι παγκοσμίου φήμης και τεχνογνωσίας.

Ευχαριστούμε εκ των προτέρων για την ανταπόκρισή σας, στο αίτημά μας.

Η Συντονιστική Επιτροπή Θηραίων Πολιτών για την Ανέλκυση του Ναυαγίου SEA DIAMOND.

Τηλ. Επικοινωνίας: κιν.: 6932191878 &
Fax: 22860 33646 & 22860 71645
e-mail: sigalw1@gmail.com

ΕΓΓΡΑΦΟ ΤΟΥ ΛΙΜΕΝΙΚΟΥ ΤΑΜΕΙΟΥ ΠΡΟΣ ΤΟ ΜΕΤΣΟΒΕΙΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ



Wednesday, July 16, 2008

ΑΡΘΡΟ ΣΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 14.07.2008

«Εισπράξατε κ. υπουργέ τα πρόστιμα για το Sea Diamond;»


Από τα πρόστιμα συνολικού ύψους άνω των 4,1 εκατομμυρίων ευρώ και το πρόστιμο ύψους 8.804 ευρώ που επιβάλλεται για κάθε μέρα που δεν κατατίθεται σχέδιο απάντλησης, το Ελληνικό Δημόσιο πόσα χρήματα έχει εισπράξει; Με ποιες άμεσες ενέργειες θα δείξετε ξεκάθαρα στη ρυπαίνουσα εταιρεία (την πλοιοκτήτρια και τις διαχειρίστριες εταιρείες) τη μηδενική ανοχή του ελληνικού κράτους σε όσους ρυπαίνουν το θαλάσσιο περιβάλλον;





Αναπάντητα παραμένουν τα ερωτήματα του Μιχάλη Παπαγιαννάκη προς τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής σε ό,τι αφορά το θέμα απάντλησης πετρελαιοειδών και λιπαντικών από το «Sea Diamond» και τα πρόστιμα που έχει επιβάλει το κράτος στην ιδιοκτήτρια εταιρεία. Οπως τονίζει ο βουλευτής του ΣΥΝ, ο κίνδυνος περαιτέρω ρύπανσης εξακολουθεί να υφίσταται όσο δεν γίνεται απάντληση.

«Σήμερα έπειτα από σχετική πρόσκληση του Λιμενικού Ταμείου Σαντορίνης, έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον από 8 εταιρείες για την απάντληση των καυσίμων και άλλων ρυπογόνων ουσιών, ενώ κάποιες από αυτές αναφέρονται και στην ανέλκυση του ναυαγίου. Η συνολική ποσότητα πετρελαιοειδών και λιπαντικών που έχει περισυλλεγεί μέχρι τώρα αγγίζει τους 300 τόνους -με την ποσότητά τους πάνω στο "Sea Diamond" κατά τη στιγμή του ατυχήματος και της μετέπειτα βύθισής του να υπολογίζεται περίπου στους 437 τόνους καύσιμου πετρελαίου, 68 τόνους πετρελαίου τύπου marine gas oil, 62 τόνους λιπαντικών/πετρελαιοειδών και 18 τόνους υπολειμμάτων από πετρελαιοειδή.

Σήμερα, ο ρυθμός διαρροής έχει μειωθεί σημαντικά αλλά "διαπιστώθηκαν κάποιες ενδείξεις επιβάρυνσης σε ιχνοστοιχεία και βαρέα μέταλλα τόσο στη στήλη του νερού όσο και στους θαλάσσιους οργανισμούς", οι οποίες θα μπορούσαν να οφείλονται σε ένα βυθισμένο κρουαζιερόπλοιο τέτοιου μεγέθους. Το ΕΛΚΕΘΕ τονίζει ότι "οι διαδικασίες ελέγχου της θαλάσσιας περιοχής πρέπει να συνεχιστούν μέχρις ότου διαπιστωθεί με ασφάλεια ότι δεν υπάρχει κίνδυνος περαιτέρω ρύπανσης", κάτι που εγκρίθηκε από το ΥΕΝΑΝΠ».

Αξίζει να σημειωθεί πως η ανέλκυση του «Sea Diamond» δεν αποτελεί μονάχα αίτημα της κοινωνίας της Σαντορίνης, αλλά και όλων των Ελλήνων που αφουγκράζονται τέτοιου είδους πιέσεις στο θαλάσσιο περιβάλλον. Προϋπόθεση της ανέλκυσης αποτελεί η απάντληση, όσο και η κατάρτιση μελέτης για τη δυνατότητα ανέλκυσης και τις πιθανές επιπτώσεις της στο περιβάλλον.

Ο Μιχάλης Παπαγιαννάκης τονίζει πως σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να ξεχνάμε τη Διεθνή Σύμβαση του 1969 («περί αστικής ευθύνης συνεπεία ζημιών εκ ρυπάνσεως υπό πετρελαίου»), που προβλέπει την αποζημίωση των δαπανών αντιμετώπισης της ρύπανσης, καθώς και κάθε εύλογου μέτρου αποκατάστασης της υποβάθμισης από εκροή πετρελαίου. Η σύμβαση αυτή επιβάλλει την ανάληψη του κόστους από τον ασφαλιστή της πλοιοκτήτριας. Ανεξάρτητα, λοιπόν, από τις θέσεις της εταιρείας για τα αίτια του ατυχσήματος, η ίδια οφείλει βάσει της αρχής «ο ρυπαίνων πληρώνει» να αναλάβει το κόστος της αποκατάστασης του θαλάσσιου περιβάλλοντος.

«Σε περίπτωση που βάσει της σύμβασης και της νομοθεσίας το συνολικό κόστος αποκατάστασης δεν μπορεί να καλυφθεί από τον πλοιοκτήτη, τότε ο εθνικός νόμος πρέπει να φροντίσει ώστε η διαχειρίστρια εταιρεία να αναλάβει το επιπλέον κόστος, εφόσον έχει συμβάλει στον κίνδυνο ρύπανσης».



Γ.Α.Κ.



ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 14/07/2008

http://www.enet.gr/online/online_hprint?q=sea+diamond&a=&id=72726256

Sunday, July 13, 2008

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΚΑΪ Άμεση ανέλκυση 12-07-2008

Άμεση ανέλκυση
12/07/2008


Την άμεση ανέλκυση του Sea Diamond ζητούν για ακόμη μια φορά οι κάτοικοι της Θήρας
Το αίτημα τους για άμεση ανέλκυση του Sea Diamond επανέλαβαν οι κάτοικοι και ο δήμος της Σαντορίνης σε ημερίδα που πραγματοποιήθηκε το Σάββατο στο νησί.

Ο καθηγητής Γεωλογίας Ευθύμιος Λέκκας που συμμετείχε στην ημερίδα ανέφερε στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ ότι το Sea Diamond είναι ένα σκουπίδι το οποίο προσβάλλει την φυσιογνωμία της Σαντορίνης.

Επίσης, επισήμανε ότι το ναυάγιο του Sea Diamond μολύνει το θαλάσσιο χώρο και ότι η θέση του είναι επισφαλής γιατί σε περίπτωση που γίνει κατολίσθηση του πλοίου, θα είναι αδύνατη πλέον η ανέλκυση του.

Κατά την διάρκεια της ημερίδας επίσης παρουσιάστηκαν φωτογραφίες και βίντεο από την απορρύπανση της θάλασσας, που έγινε χωρίς τη χρήση χημικών μέσων.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΚΑΪ Σύσκεψη για το Sea Diamond 11-07-2008

Σύσκεψη για το Sea Diamond
11/07/2008

Αναγκαία η ανέλκυση του ναυαγίου

Ευρεία σύσκεψη την Παρασκευή για τις επιπτώσεις από το ναυάγιο του Sea Diamond, στο θαλάσσιο περιβάλλον της Σαντορίνης.

Στη συνάντηση θα λάβουν μέρος εκπρόσωποι της ΚΕΔΚΕ, τοπικοί φορείς και πανεπιστημιακοί.

Ο καθηγητής Γεωλογίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, κ. Ευθύμιος Λέκκας, επεσήμανε στον ΣΚΑΪ, την αναγκαιότητα άμεσης ανέλκυσης του ναυαγίου.

Κάθε μέρα που περνά, δήλωσε, εγκυμονεί σοβαρότατους κινδύνους για το θαλάσσιο περιβάλλον, οι οποίοι μεγιστοποιούνται από την γεωδυναμική δομή της περιοχής.

Το γεγονός, μάλιστα, ότι το ναυάγιο βρίσκεται στο χείλος ενός γκρεμού, εγκυμονεί τον κίνδυνο πρόκλησης μεγάλων κατολισθήσεων, που σε συνδυασμό με το ηφαιστειογενές της περιοχής, ίσως, προκαλέσει σοβαρότατες διαβρώσεις, στο πλοίο.

Ο κ. Λέκκας τόνισε επίσης ότι είναι η πρώτη φορά που βρισκόμαστε μπροστά σε μια τέτοια κατάσταση, από πλευράς γεωδυναμικής δομής της περιοχής ενός ναυαγίου και δεν γνωρίζουμε πως αυτό, μπορεί να συμπεριφερθεί.

Υπό έννοια αυτή πρόσθεσε, μόνον η άμεση ανέλκυσή του, μπορεί να θεωρηθεί, ως η καλύτερη λύση, για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος της περιοχής.

Τι ποσόν από τα πρόστιμα που έχουν επιβληθεί στην πλοιοκτήτρια εταιρεία του Sea Diamond, Lοuis Cruises, έχουν εισπραχθεί ερωτά τον υπουργό Eμπορικής Nαυτιλίας ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Μιχάλης Παπαγιαννάκης.

Όπως επισημαίνει στην ερώτηση του ο κ. Παπαγιαννάκης, ο κίνδυνος ρύπανσης στην περιοχή δεν έχει παρέλθει.

http://www.skai.gr/master_story.php?id=87773

ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΜΙΧΑΛΗ ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΑΚΗ ΜΕ ΘΕΜΑ Απάντληση πετρελαιοειδών και λιπαντικών από το Sea Diamond 10-07-2008

Μιχάλης Παπαγιαννάκης
Βουλευτής Β’ Αθηνών

ΕΡΩΤΗΣΗ
10-07-2008
Προς τον κ. Υπουργό:
- Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής

Θέμα: Απάντληση πετρελαιοειδών και λιπαντικών από το Sea Diamond

Παρά το γεγονός ότι μέχρι σήμερα, οι μετρήσεις του ΕΛΚΕΘΕ δείχνουν ότι οι επιπτώσεις του ναυαγίου στο θαλάσσιο οικοσύστημα δεν είναι μέχρι στιγμής σημαντικές, ο κίνδυνος περαιτέρω ρύπανσης εξακολουθεί να υφίσταται όσο απάντληση δεν γίνεται. Σήμερα μετά από σχετική πρόσκληση του Λιμενικού Ταμείου Σαντορίνης, έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον από 8 εταιρίες για την απάντληση των καυσίμων και άλλων ρυπογόνων ουσιών, ενώ κάποιες από αυτές αναφέρονται και στην ανέλκυση του ναυαγίου.
Η συνολική ποσότητα πετρελαιοειδών και λιπαντικών που έχει περισυλλεχθεί μέχρι τώρα αγγίζει τους 300 τόνους – με την ποσότητά τους πάνω στο Sea Diamond κατά τη στιγμή του ατυχήματος και της μετέπειτα βύθισής του να υπολογίζεται περίπου στους 437 τόνους καύσιμου πετρελαίου, 68 τόνους πετρελαίου τύπου marine gas oil, 62 τόνους λιπαντικών/πετρελαιοειδών και 18 τόνους υπολειμμάτων από πετρελαιοειδή. Σήμερα, ο ρυθμός διαρροής έχει μειωθεί σημαντικά αλλά «διαπιστώθηκαν κάποιες ενδείξεις επιβάρυνσης σε ιχνοστοιχεία και βαρέα μέταλλα τόσο στη στήλη του νερού όσο και στους θαλάσσιους οργανισμούς», οι οποίες θα μπορούσαν να οφείλονται σε ένα βυθισμένο κρουαζιερόπλοιο τέτοιου μεγέθους. Το ΕΛΚΕΘΕ τονίζει ότι «οι διαδικασίες ελέγχου της θαλάσσιας περιοχής πρέπει να συνεχιστούν μέχρις ότου διαπιστωθεί με ασφάλεια ότι δεν υπάρχει κίνδυνος περαιτέρω ρύπανσης», κάτι που εγκρίθηκε από το ΥΕΝΑΝΠ.
Η ανέλκυση του Sea Diamond δεν αποτελεί μονάχα αίτημα της κοινωνίας της Σαντορίνης, αλλά και όλων των Ελλήνων που αφουγκράζονται τέτοιου είδους πιέσεις στο θαλάσσιο περιβάλλον. Προϋπόθεση, λοιπόν, της ανέλκυσης αποτελεί η απάντληση, όσο και η κατάρτιση μελέτης για την δυνατότητα ανέλκυσης και τις πιθανές επιπτώσεις της στο περιβάλλον.
Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να ξεχνάμε τη Διεθνή Σύμβαση του 1969 («περί Αστικής Ευθύνης συνεπεία ζημιών εκ ρυπάνσεως υπό πετρελαίου») που προβλέπει την αποζημίωση των δαπανών αντιμετώπισης της ρύπανσης, καθώς και κάθε εύλογου μέτρου αποκατάστασης της υποβάθμισης από εκροή πετρελαίου. Η σύμβαση αυτή επιβάλλει την ανάληψη του κόστους από τον ασφαλιστή της πλοιοκτήτριας. Ανεξάρτητα, λοιπόν, από τις θέσεις της εταιρείας για τα αίτια του ατυχήματος, η ίδια οφείλει βάσει της αρχής «ο ρυπαίνων πληρώνει» να αναλάβει το κόστος της αποκατάστασης του θαλάσσιου περιβάλλοντος.
Σε περίπτωση λοιπόν που βάσει της Σύμβασης και της νομοθεσίας το συνολικό κόστος αποκατάστασης δεν μπορεί να καλυφθεί από τον πλοιοκτήτη, τότε ο εθνικός νόμος πρέπει να φροντίσει ώστε η διαχειρίστρια εταιρεία να αναλάβει το επιπλέον κόστος, εφόσον έχει συμβάλει στον κίνδυνο ρύπανσης.




Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
- Από τα πρόστιμα συνολικού ύψους άνω των 4.1 εκατομμυρίων ευρώ και το πρόστιμο ύψους 8,804 ευρώ που επιβάλλεται για κάθε μέρα που δεν κατατίθεται σχέδιο απάντλησης , το Ελληνικό Δημόσιο πόσα χρήματα έχει εισπράξει;
- Με ποιές άμεσες ενέργειες θα δείξετε ξεκάθαρα στην ρυπαίνουσα εταιρεία (την πλοιοκτήτρια και τις διαχειρίστριες εταιρείες) την μηδενική ανοχή του Ελληνικού κράτους σε όσους ρυπαίνουν το θαλάσσιο περιβάλλον;


Ο ερωτών βουλευτής



Μιχάλης Παπαγιαννάκης

Ναυάγιο Sea Diamond-Eρώτηση Γιάννης Σκουλάς ΠΑΣΟΚ Ηρακλείου 08/07/2008

Ναυάγιο Sea Diamond
Eρώτηση Γιάννης Σκουλάς ΠΑΣΟΚ Ηρακλείου 08/07/2008
ΠΡΟΣ:
Yπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου & Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Γιώργο
Βουλγαράκη
Υπουργό ΠΕΧΩΔΕ, κ. Γιώργο Σουφλιά

Αξιότιμοι κ.κ. Υπουργοί,

Ενώ έχουν περάσει 15 μήνες από το ναυάγιο του Sea Diamond στην Σαντορίνη,
μέχρι στιγμή δεν έχουν πραγματοποιηθεί δυο βασικές εργασίες με στόχο την
καλύτερη προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος. Η πρώτη εργασία είναι να
πραγματοποιηθεί η απάντληση των ρυπογόνων ουσιών που βρίσκονται στο ναυάγιο.
Η δεύτερη εργασία είναι καταρχήν εκπόνηση μελέτης και εν συνεχεία η ανέλκυση
του Sea Diamond.

Κατόπιν τούτων, ερωτώνται οι Αρμόδιοι Υπουργοί

1. Ποιος είναι ο σχεδιασμός και το χρονοδιάγραμμα που υπάρχει για την
πραγματοποίηση της απάντλησης των ρυπογόνων ουσιών που βρίσκονται στο χώρο
του ναυαγίου.
2. Υπάρχει προγραμματισμός και χρονοδιάγραμμα αρχικά για την εκπόνηση
μελέτης και εν συνεχεία για την ανέλκυση του Sea Diamond.
3. Τα πρόστιμα που έχουν επιβληθεί από το Υπουργείο Ναυτιλίας και την
Λιμενική Αρχή της Σαντορίνης και φτάνουν τα 4.1 εκατομμύρια ευρώ, αλλά και
το πρόστιμο ύψους 8.804 ευρώ για κάθε μέρα που δεν κατατίθεται σχέδιο
απάντλησης, έχουν καταβληθεί από την πλοιοκτητρία εταιρεία και εάν όχι ποια
μέτρα θα λάβετε για να πληρωθούν άμεσα.

Ο ερωτών βουλευτής
Γιάννης Σκουλάς

http://politics.wwf.gr/index.php?option=com_content&task=view&id=1893&Itemid
=386

Wednesday, July 9, 2008

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΚΑΪ 09-07-2008

Ανοιχτή πληγή το Sea Diamond
09/07/2008

Ανοιχτή πληγή παραμένει για την Σαντορίνη η παραμονή στο βυθό της θάλασσας του Sea Diamond.

Εντός του Ιουλίου αναμένεται η αξιολόγηση και επιλογή της εταιρίας η οποία θα αναλάβει την απάντληση των πετρελαιοειδών και την ανέλκυση του πλοίου.

Όπως δήλωσε στο ΣΚΑΪ ο κ. Γιάννης Γρατσίας πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Σαντορίνης υπήρξε σημαντική ανταπόκριση από μεγάλες εταιρείες και η αξιολόγηση θα γίνει με την συνδρομή του Πολυτεχνείου.

Το κόστος, ανέφερε, και για τις δύο διαδικασίες θα φτάσει περίπου 80 εκατομμύρια ευρώ.

http://www.skai.gr/master_story.php?id=87525

ΆΡΘΡΟ ΣΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ 08-07-2008

ΣΑΝΤΟΡΙΝΙΟΙ ΓΙΑ ΤΟ ΝΑΥΑΓΙΟ ΤΟΥ «SEA DIAMOND»:


«Πάρτε το σκουπίδι σας»


Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΚΙΟΥΣΗ


Με κλιμάκωση των κινητοποιήσεών τους και με παράσταση έξω από τη Βουλή και στο Ευρωκοινοβούλιο από τον Αύγουστο απειλούν οι κάτοικοι της Σαντορίνης εάν δεν προχωρήσει η ανέλκυση του «Sea Diamond».



Πριν από λίγες ημέρες 6 εθελοντές εναερίτες της ΔΕΗ τοποθέτησαν στην καλντέρα, πάνω από το λιμάνι του Αθηνιού, ένα τεράστιο πανό μήκους 40 μέτρων, στο οποίο αναγράφεται η απαίτηση των κατοίκων να βγει το κρουαζιερόπλοιο από τον βυθό της θάλασσας.

«Το "Sea Diamond" θα βγει! Το απαιτούμε όλοι». Οι Σαντορινιοί συντόνισαν τον αγώνα τους, δημιούργησαν ιστοσελίδα όπου ο κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να διαβάσει τα πάντα για το ναυάγιο (www.save-santorini.blogspot.com) και ζητούν να καθοριστεί συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για την απάντληση των καυσίμων από το ναυαγισμένο πλοίο και την απομάκρυνση του ναυαγίου, καθώς και μέχρι τέλος Ιουλίου να έχει αξιολογηθεί ποια εταιρεία θα αναλάβει το ενιαίο έργο της απάντλησης καυσίμων και της ανέλκυσης του ναυαγίου.

Οπως τόνισε ο πρόεδρος της Επιτροπής Σπ. Καβαλάρης, «διεκδικούμε την απομάκρυνση του επικίνδυνου αυτού σκουπιδιού από το νησί μας». Ο πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Θήρας Γ. Γρατσίας μιλώντας σε εκδήλωση εξήγησε ότι οι ισχυρισμοί της εταιρείας πως η απάντληση δεν είναι δυνατή δεν ισχύουν, καθώς υπάρχουν πλέον συγκεκριμένες προσφορές από εταιρείες για την πραγματοποίηση του έργου.

Την περασμένη Τετάρτη ο υφυπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Πάνος Καμμένος σε συνέντευξη Τύπου τόνισε ότι «η απάντληση και η ανέλκυση του "Sea Diamond" από την καλντέρα είμαστε πεπεισμένοι ότι γίνεται. Σε αυτό το θέμα το ΥΕΝ δεν πρόκειται να κάνει πίσω». Ο ίδιος υποστήριξε ότι το Λιμενικό Ταμείο Θήρας θα τρέξει τον διεθνή διαγωνισμό για το θέμα αυτό και οι μελέτες θα αξιολογηθούν από το Πανεπιστήμιο Αθηνών. «Η ανέλκυση του ναυαγίου θα γίνει γιατί τους υποχρεώνει η ελληνική νομοθεσία και οι διεθνείς συμβάσεις», υπογράμμισε, ενώ σε ό,τι αφορά το ποιος θα καταβάλει το κόστος σημείωσε ότι υπεύθυνο να καλύψει το ποσό που θα απαιτηθεί είναι το Ρ&Ι Club που καλύπτει το πλοίο.

Από τους πρώτους που τάχθηκε υπέρ της άμεσης ανέλκυσης του ναυαγίου ήταν ο Θοδωρής Τσιμπίδης του Ινστιτούτου Θαλάσσιας και Περιβαλλοντικής Ερευνας Αιγαίου «Αρχιπέλαγος». «Τα κατασκευαστικά υλικά και ο εξοπλισμός του "Sea Diamond" εμπεριέχουν πολυάριθμες τοξικές ουσίες. Εχει χαρακτηριστεί ως "εγκαταλειμμένο απόβλητο" από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Περιβάλλοντος. Είναι παράλογο και αυτοκαταστροφικό να παραμείνει στον βυθό του Αιγαίου ένα πλοίο-κοκτέιλ τοξικών χημικών ουσιών, το οποίο αναπόφευκτα θα προκαλέσει μη αναστρέψιμες επιπτώσεις στο περιβάλλον και τη δημόσια υγεία».

«Επί 15 μήνες περιμένουμε να δούμε μια ουσιαστική κίνηση από το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και τους τοπικούς φορείς για την απομάκρυνση του τοξικού αυτού σκουπιδιού, που "πέταξαν" στην κυριολεξία μέσα στα καταγάλανα νερά της καλντέρας η σκοπιμότητα και η ασυδοσία της πλοιοκτήτριας εταιρείας του κρουαζιερόπλοιου. Από την ημέρα του ναυαγίου, 5 Απριλίου 2007, έχουν περάσει από το νησί υπουργοί, υφυπουργοί, παράγοντες της ναυτιλίας, του τουρισμού και τόσοι άλλοι αρμόδιοι, μα μόνο υποσχέσεις άφησαν πίσω τους», σημειώνει εκ μέρους της Συντονιστικής Επιτροπής Θηραίων Πολιτών για την ανέλκυση του ναυαγίου του «Sea Diamond» η Μαργαρίτα Ρουσσάκη.

«Ο διεθνής διαγωνισμός που πραγματοποίησε το Λιμενικό Ταμείο Θήρας τον Φεβρουάριο, παραμένει ανενεργός, καθώς καμία από τις 8 εταιρείες που εκδήλωσαν ενδιαφέρον να απαντλήσουν τα καύσιμα και να ανελκύσουν το κρουαζιερόπλοιο, δεν έχει αξιολογηθεί να αναλάβει το έργο. Εμείς οι πολίτες, αποφασισμένοι, ενωμένοι και μαχητικοί, κλιμακώνουμε τις κινητοποιήσεις.

Θέτουμε χρονοδιάγραμμα στην πολιτεία μέχρι τέλος Ιουλίου, να κατακυρωθεί ο διαγωνισμός σε κάποια από τις εταιρείες παγκοσμίου φήμης και τεχνογνωσίας, που προτίθενται να ανελκύσουν το "Sea Diamond" από τα 160 μέτρα βάθος της καλντέρας. Η παραμονή του εκεί, σύμφωνα με το ΕΛΚΕΘΕ αλλά και με δεκάδες οικολογικές οργανώσεις που κινητοποιούνται για την υπόθεση του "Sea Diamond", θα φέρει καταστροφικά αποτελέσματα στο μέλλον, μη αναστρέψιμα».*




ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 08/07/2008

Tuesday, July 8, 2008

KYKLADES NEWS 08-07-2008

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΝΕΛΚΥΣΗ ΤΟΥ SEA DIAMOND: «Θα απλώσουμε πανό έξω από τη Βουλή»

8/7/2008
Κραυγή απόγνωσης και αγανάκτησης από τη Συντονιστική Επιτροπή Θηραίων Πολιτών, μια ομάδα ενεργών πολιτών που ζητούν την άμεση ανέλκυση του ναυαγίου του Sea Diamond. Οι Σαντορινιοί ακτιβιστές φέρονται αποφασισμένοι το τεράστιο πανό που υψώσαν το Σάββατο να το ξεδιπλώσουν και στην Αθήνα, μπροστά από την πύλη του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, αλλά και στη Βουλή των Ελλήνων και στις Βρυξέλλες.

Εκ μέρους της Επιτροπής η δραστήρια Μαργαρίτα Ρουσσάκη σημειώνει: «Ο Διεθνής Διαγωνισμός που πραγματοποίησε το Λιμενικό Ταμείο Σαντορίνης τον Φεβρουάριο, παραμένει ανενεργός, καθώς καμία από τις 8 εταιρίες που εκδήλωσαν ενδιαφέρον να απαντλήσουν τα καύσιμα και να ανελκύσουν το κρουαζιερόπλοιο, δεν έχει αξιολογηθεί να αναλάβει το έργο.

Εμείς οι πολίτες, αποφασισμένοι, ενωμένοι και μαχητικοί, κλιμακώνουμε τις κινητοποιήσεις. Θέτουμε χρονοδιάγραμμα στην πολιτεία μέχρι τέλος Ιουλίου, να κατακυρωθεί ο διαγωνισμός σε κάποια από τις εταιρίες παγκοσμίου φήμης και τεχνογνωσίας, που προτίθενται να ανελκύσουν το Sea Diamond από τα 160 μέτρα βάθος της Καλντέρας.

Η παραμονή του εκεί, σύμφωνα με το ΕΛΚΕΘΕ αλλά και με δεκάδες οικολογικές οργανώσεις που κινητοποιούνται για την υπόθεση του Sea Diamond, θα φέρει καταστροφικά αποτελέσματα στο μέλλον, μη αναστρέψιμα. Παρά τις αρχικές αντιδράσεις αλλά και κάποιες που υπάρχουν ακόμα και σήμερα, κυρίως από παράγοντες της τουριστικής δραστηριότητας στο νησί, οι περισσότεροι τοπικοί φορείς από όλα τα κόμματα και τους κοινωνικούς χώρους, αλλά και σύσσωμοι οι κάτοικοι είναι αποφασισμένοι να αγωνιστούν μέχρι τέλους».

Οι Θηραίοι Πολίτες καταλήγουν: «Εμείς οι κάτοικοι αυτού του μοναδικού τόπου που μας χάρισε η φύση, του παγκόσμιου γεωλογικού μουσείου με το μοναδικό θαλάσσιο οικοσύστημα, πιστεύουμε ότι θα τα καταφέρουμε. Και όχι μόνο. Θα πείσουμε και τους άλλους, την πολιτεία, τους αρμόδιους φορείς, αλλά και τους συμπολίτες μας στα Κράτη-Μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ότι εμείς αγαπάμε τον τόπο μας και σεβόμαστε το περιβάλλον, γι’ αυτό απαιτούμε, διεκδικούμε και αγωνιζόμαστε για να μας σέβονται και οι άλλοι».
http://www.kykladesnews.gr/default.asp?pid=4&la=1&nID=8571

ΑΡΘΡΟ ΣΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΕΘΝΟΣ 07-07-2008

Συνεχίζουν τον αγώνα για την ανέλκυση του «Sea Diamond»
«E» 7/7


Αποφασισμένοι να μην υποστείλουν τη σημαία του αγώνα τους μέχρι να ανελκυστεί το ναυάγιο του «Sea Diamond» είναι οι κάτοικοι της Σαντορίνης, οι οποίοι, με συγκεντρώσεις, εκδηλώσεις και ανάρτηση πανό, απαιτούν να απομακρυνθεί από το όμορφο νησί τους η «μόνιμη απειλή ρύπανσης».

ΥΠΟΛΟΙΠΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Αστυνομικοί βγήκαν στο δρόμο!
Συνάντηση με τον υπουργό για τις ζημιές στην ελαιοπαραγωγή
Λίμνη Κάρλα: παράταση μέχρι το 2011
Με ιδιωτικές προσφορές ανοίγει η μονάδα ΟΚΑΝΑ
Κτηνωδία με σκύλο
Ραντεβού για του χρόνου οι Βλάχοι
Στο πόδι για τη δυσοσμία
Περισσότερα άρθρα...Καταστροφές από καταιγίδα«Χρυσάφι» μέσα στους βράχουςΔιαμαρτυρία για διεκδίκηση έργωνΟι υψηλές θερμοκρασίες «έκαψαν» την ανθοφορία της ελιάςΣτον δρόμο οι δικηγόροι για τα προβλήματα λειτουργίας του υποθηκοφυλακείουΣήμα κινδύνου για τα αποθέματα νερούΚυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο Αρτεμίσιο
Προχθές, από τις 5.30 το πρωί μέχρι και τις 10, με πρωτοβουλία της επιτροπής κατοίκων για την ανέλκυση του ναυαγίου, κάτοικοι ακτιβιστές και εναερίτες κρέμασαν ένα τεράστιο πανό στα βράχια της Καλντέρας. Για να βλέπουν όσοι φτάνουν στο νησί πως οι Σαντορινιοί δεν κάνουν πίσω. «Το ναυάγιο του "Sea Diamond" πρέπει να βγει. Το απαιτούμε όλοι».

Ο παραπάνω καταγγελτικός λόγος των Σαντορινιών στο πανό δείχνει πως οι κάτοικοι δεν πρόκειται να σταματήσουν τους αγώνες, αν δεν ανελκυστεί το ναυάγιο από τον βυθό του νησιού.

Να σημειωθεί πως πριν από λίγες ημέρες και ο υπουργός Ε.Ν. Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, Πάνος Καμμένος, είχε δηλώσει κατηγορηματικά πως «η ανέλκυση μπορεί και πρέπει να γίνει και η πολιτική ηγεσία του υπουργείου δεν πρόκειται ποτέ να κάνει πίσω σ' αυτό το θέμα».

http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=11421&subid=2&tag=8405&pubid=1268596

ΑΡΘΡΟ ΣΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ 08-07-2008

Μεγαλώνει η οργή στη Σαντορίνη για το Sea Diamond
Πανό διαμαρτυρίας, που αναγράφει «το ναυάγιο του Sea Diamond θα βγει, το απαιτούμε όλοι», ανήρτησαν ακτιβιστές και αναερίτες τα ξημερώματα του Σαββάτου στην καλντέρα της Σαντορίνης. Στο εξής, το συγκεκριμένο σύνθημα θα υποδέχεται τους τουρίστες που φθάνουν στο νησί. Οι κάτοικοι του κυκλαδίτικου νησιού έχουν εξοργιστεί, καθώς η ανέλκυση του κουφαριού του κρουαζιερόπλοιου συνεχώς αναβάλλεται. Ο δήμος, με έγγραφό του προς τον υφυπουργό, κ. Παναγιώτη Καμμένο, ζητάει σύσκεψη των εμπλεκόμενων φορέων, ώστε να επιταχυνθεί η μελέτη και η διαδικασία ανάληψης του έργου. Ο δήμος Σαντορίνης δεν κρύβει τη δυσαρέσκειά του, αφού κρίνει την κατάσταση «στάσιμη».

http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_2_08/07/2008_276882

ΑΡΘΡΟ ΣΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ - 06/07/2008

Η διαδικασία έπειτα από κάθε ατύχημα

Σε κάθε περίπτωση ναυτικού ατυχήματος, είτε προκύπτει βύθιση πλοίου είτε όχι, μετά την ποινική διαδικασία που ακολουθείται από τις κατά τόπους Εισαγγελικές και Λιμενικές Αρχές επιλαμβάνεται της υποθέσεως και το Ανακριτικό Συμβούλιο Ναυτικών Ατυχημάτων (ΑΣΝΑ), το οποίο εκδίδει το δικό του πόρισμα και αφορά, κυρίως το πειθαρχικό σκέλος κάθε υπόθεσης ναυτικού ατυχήματος, για τους υπαίτιους ναυτικούς.

Ακολουθούν ορισμένες περιπτώσεις ναυτικών ατυχημάτων με ακτοπλοϊκά σκάφη, τα τελευταία χρόνια, -σε ορισμένες υπήρχαν ανθρώπινες απώλειες- που εξετάσθηκαν από το ΑΣΝΑ :

- Εξπρές Σαμίνα: Βυθίσθηκε στις 26 Σεπτεμβρίου 2000 στη θαλάσσια περιοχή Πόρτες Πάρου συμπαρασύροντας στον βυθό 72 επιβάτες και 8 μέλη του πληρώματος. Το σκάφος βυθίσθηκε από ρήγμα και εισροή υδάτων και το πόρισμα του ΑΣΝΑ ήταν «Βαριά αμέλεια υποπλοιάρχου και αμέλεια πλοιάρχου, υπάρχου, Α μηχανικού και ασυρματιστή».

-Ζευς ΙΙΙ: Βυθίσθηκε στις 22 Αυγούστου 2000 στη θαλάσσια περιοχή βραχονησίδες Φρουρός Νάξου με ένα νεκρό επιβάτη. Το πόρισμα του ΑΣΝΑ καταλόγισε «αμέλεια κυβερνήτη».

-Θάσος V: στη θαλάσσια περιοχή κόλπου Καβάλας στις 13 Μαρτίου 2001 το σκάφος συγκρούσθηκε λόγω ομίχλης με άλλο σκάφος με αποτέλεσμα να τραυματισθεί ένας επιβάτης. Το ΑΣΝΑ στο πόρισμά του μίλησε για «αμέλεια και των δύο πλοιάρχων».

-Μιαούλης Ι: Συγκρούσθηκε με το φορτηγό πλοίο «Roksolana», με σημαία Καμπότζης, στη θαλάσσια περιοχή του Ρίου - Αντιρρίου στις 7 Μαρτίου του 2003 με αποτέλεσμα να τραυματισθεί ένας επιβάτης. Το ΑΣΝΑ στο πόρισμά του καταλόγισε «αμέλεια στον πλοίαρχο του Μιαούλης».

-Ιπτάμενο δελφίνι F/D24: στις 27 Απριλίου του 2003 προσάραξε στη θαλάσσια περιοχή άκρας Βάσω νότιο Πήλιο με αποτέλεσμα να τραυματισθούν 15 επιβάτες. Από την προσάραξη σημειώθηκε ρήγμα, εισροή υδάτων και το σκάφος ημιβυθίσθηκε. Το ΑΣΝΑ στο πόρισμά του έκανε λόγο για «ανωτέρα βία».

Βεβαίως, υπάρχουν και άλλα ακόμη μεγάλα ατυχήματα, όπως του κρουαζιερόπλοιου «Sea DIamond» το οποίο στις 6 Απριλίου του 2007 βυθίσθηκε στην Καλντέρα της Σαντορίνης, συμπαρασύροντας στον θάνατο δύο άτομα αλλά ακόμη δεν έχει φθάσει η υπόθεση στο ΑΣΝΑ.

Απαραίτητα τα γυμνάσια εγκατάλειψης σκάφους

Παράλληλα με τα σωστικά μέσα, από τους Κανονισμούς προβλέπεται η διεξαγωγή γυμνασίων εγκατάλειψης σκάφους, πυρκαγιάς και διαρροής. Τα γυμνάσια αυτά πρέπει διεξάγονται μια φορά την εβδομάδα από τα μέλη του πληρώματος και τα αποτελέσματά τους καταγράφονται στο βιβλίο επιθεωρήσεων και γυμνασίων. Στα ακτοπλοϊκά σκάφη τα μέλη του πληρώματος κάνουν επίδειξη χρήσης των σωστικών μέσων και των σωσιβίων στους επιβάτες, ενώ τους ενημερώνουν για τους χώρους συγκέντρωσης σε περίπτωση ατυχήματος ή εγκατάλειψης σκάφους.
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_2_06/07/2008_276721

Monday, July 7, 2008

Ρεπορτάζ από τον ΣΚΑΪ

Οι κάτοικοι απαιτούν
Κάτοικοι της Σαντορίνης υποδέχονται τα καράβια που φτάνουν στο νησί με πανό, στο οποίο αναγράφεται η απαίτηση των κατοίκων να βγει από το βυθό το Sea Diamond.

http://www.skai.gr/master_avod.php?id=87131&lsc=1

Thursday, July 3, 2008

ΑΡΘΡΟ ΣΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ 02-07-2008

Ερωτήματα WWF για θαλάσσια ατυχήματα
Είναι έτοιμο το ελληνικό κράτος να αντιμετωπίσει οικολογικές καταστροφές από ναυτικά ατυχήματα; Το κουφάρι του Sea Diamond, που εξακολουθεί να βρίσκεται στον βυθό της καλντέρας στη Σαντορίνη, «φέρνει στην επιφάνεια» δελτίο Τύπου, με το οποίο το WWF Ελλάς απευθύνεται στους βουλευτές και θέτει το ανωτέρω ερώτημα. Οπως επισημαίνει, η ποσότητα πετρελαιοειδών που έχει περισυλλεγεί μέχρι τώρα αγγίζει τους 300 τόνους, ενώ υπολογίζεται ότι στο πλοίο υπήρχε πολύ μεγαλύτερη ποσότητα πετρελαιοειδών και λιπαντικών. Οι δεξαμενές του πλοίου έχουν διαρραγεί, με αποτέλεσμα να υπάρχει κίνδυνος τα τοξικά υγρά ανά πάσα στιγμή να διαρρεύσουν στη θάλασσα. Σήμερα η διαρροή είναι ελεγχόμενη, για πόσο όμως ακόμα; Το WWF υπογραμμίζει ότι η απάντληση των τοξικών ουσιών από το ναυάγιο επείγει και οφείλει να προηγηθεί οποιασδήποτε διαδικασίας. Επισημαίνει, ωστόσο, ότι η ενδεχόμενη ανέλκυση του ναυαγίου, που αποτελεί καθολικό αίτημα των κατοίκων, «πρέπει να πραγματοποιηθεί κατόπιν μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων, ώστε να εξασφαλιστεί ότι η περιοχή δεν θα επιβαρυνθεί περαιτέρω».

Tο WWF ζητά από τους βουλευτές να γίνουν ρηξικέλευθες αλλαγές στο νομοθετικό, θεσμικό, πολιτικό και επιχειρησιακό πλαίσιο, ώστε να θωρακιστεί η θαλάσσια περιοχή του Αιγαίου από τη ρύπανση εξαιτίας μελλοντικών ατυχημάτων. Παράλληλα, τονίζει την ανάγκη αυστηρής αντιμετώπισης της ρυπαίνουσας εταιρείας για λόγους παραδειγματισμού.

http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_2_02/07/2008_276172

ΑΡΘΡΟ ΣΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ 03-07-2008

Καμμένος: Είναι υποχρεωμένοι να ανελκύσουν το Sea Diamond2 Ιουλίου 2008, 16:45Του Mηνά Τσαμόπουλου
«Η απάντληση και η ανέλκυση του «Sea Diamond” από την Καλντέρα είμαστε πεπεισμένοι ότι γίνεται». Αυτό ανέφερε σήμερα ο υφυπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Πάνος Καμμένος στη διάρκεια συνέντευξης τύπου και προσέθεσε: «Σε αυτό το θέμα το ΥΕΝ δεν πρόκειται να κάνει πίσω».
Όπως τόνισε ο υφυπουργός, το Λιμενικό Ταμείο Θήρας θα τρέξει τον διεθνή διαγωνισμό για το θέμα αυτό και οι μελέτες θα αξιολογηθούν από το Πανεπιστήμιο Αθηνών: «Ξέρουμε ότι είναι εφικτή τόσο η απάντληση των καυσίμων όσο και η ανέλκυση του ναυαγίου.
Και τα έξοδα θα τα πληρώσει το P&I που καλύτει το πλοίο. «Η ανέλκυση του ναυαγίου θα γίνει γιατί τους υποχρεώνει η ελληνική νομοθεσία και οι διεθνείς συμβάσεις», υπογράμμισε, ενώ σε ότι αφορά το ποιος θα καταβάλλει το κόστος σημείωσε ότι υπεύθυνο να καλύψει το ποσό που θα απαιτηθεί είναι το P&I Club που καλύπτει το πλοίο.

http://www.protothema.gr/content.php?id=11257

ΑΡΘΡΟ ΣΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ 01-07-2008

Νέες πιέσεις για «Sea Diamond»

Τανια Γεωργιοπουλου

«Tο Sea Diamond θα βγει! Το απαιτούμε όλοι». Ενα πανό με το συγκεκριμένο σύνθημα σε λίγες ημέρες θα αναρτηθεί στην καλντέρα της Σαντορίνης, ακριβώς απέναντι από το σημείο που βρίσκεται το ναυάγιο, από τη Συντονιστική Επιτροπή των κατοίκων του νησιού. Πρόκειται ασφαλώς για μια προσπάθεια των κατοίκων του νησιού να πιέσουν τις εξελίξεις, καθώς περισσότερο από ένα χρόνο μετά το ναυάγιο, δεν έχει ακόμα ξεκινήσει η διαδικασία απάντλησης των καυσίμων από τις δεξαμενές του βυθισμένου κρουαζιερόπλοιου. Το πανό παρουσιάστηκε σε εκδήλωση που πραγματοποίησε η Συντονιστική Επιτροπή την Κυριακή, προειδοποιώντας για κλιμάκωση των κινητοποιήσεων εφόσον δεν προχωρήσουν άμεσα οι διαδικασίες τόσο για την απάντληση των καυσίμων όσο και για την ανέλκυση του ναυαγίου. Οπως τόνισε ο πρόεδρος της Επιτροπής κ. Σπ. Καβαλάρης, «διεκδικούμε την απομάκρυνση του επικίνδυνου αυτού σκουπιδιού από το νησί μας». Ο πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Θήρας κ. Γ. Γρατσίας, μιλώντας στην εκδήλωση, εξήγησε ότι οι ισχυρισμοί της εταιρείας πως η απάντληση δεν είναι δυνατή δεν ισχύουν, καθώς υπάρχουν πλέον συγκεκριμένες προσφορές από εταιρείες για την πραγματοποίηση του έργου. Ωστόσο, κομβικό σημείο αποτελεί η χρηματοδότηση του εγχειρήματος καθώς δεν υπάρχει ακόμα επίσημο πόρισμα για την αιτία του ναυαγίου. Από την πλευρά της η πλοιοκτήτρια εταιρεία ισχυρίζεται ότι δεν φέρει ευθύνη για το ναυάγιο, καθώς οφείλεται στο γεγονός ότι ήταν εσφαλμένη η χαρτογράφηση της περιοχής. Απαντώντας σε σχετική ερώτηση του ευρωβουλευτή του ΣΥΝ κ. Δ. Παπαδημούλη, ο Ευρωπαίος επίτροπος κ. Στ. Δήμας, τονίζει ότι είναι σημαντικές και οι ευθύνες του κράτους-μέλους.

http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_2_01/07/2008_276028

ΑΡΘΡΟ ΣΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ 30-06-2008

ΘΟΔΩΡΗΣ ΤΣΙΜΠΙΔΗΣ διευθυντής του Ινστιτούτου Θαλάσσιας και Περιβαλλοντικής Ερευνας Αιγαίου
«Το Αιγαίο είναι η κιβωτός της Ευρώπης»
Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΚΙΟΥΣΗ

Πρωτοστατείτε στη Σαντορίνη υπέρ της ανέλκυσης του «Sea Diamond». Αποτελεί όντως τοξική βόμβα το πλοίο;
«Τα κατασκευαστικά υλικά και ο εξοπλισμός του "Sea Diamond" εμπεριέχουν πολυάριθμες τοξικές ουσίες. Εχει χαρακτηριστεί ως "εγκαταλειμμένο απόβλητο" από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Περιβάλλοντος. Είναι παράλογο και αυτοκαταστροφικό να παραμείνει στον βυθό του Αιγαίου ένα πλοίο-κοκτέιλ τοξικών χημικών ουσιών, το οποίο αναπόφευκτα θα προκαλέσει μη αναστρέψιμες επιπτώσεις στο περιβάλλον και τη δημόσια υγεία. Είναι ενθαρρυντικό ότι η κοινωνία της Σαντορίνης, αντίθετα με τις προσδοκίες πολλών, δεν εκβιάστηκε και διεκδικεί την άμεση ανέλκυση του ναυαγίου».
http://www.enet.gr/online/online_hprint?q=SEA+DIAMOND&a=&id=35600864

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΚΑΪ - Ο ΡΥΠΑΙΝΩΝ ΠΛΗΡΩΝΕΙ 27-06-2008

27/06/2008 «Ο ρυπαίνων, πληρώνει» Νο 2

http://www.skai.gr/master_avod.php?id=86169

Tuesday, July 1, 2008

ΑΡΘΡΟ ΣΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΕΘΝΟΣ 30-06-2008

Πανό-γίγας για το ναυάγιο
«E» 30/6

Ενα τεράστιο πανό βρίσκεται από χθες πάνω από την Καλντέρα μεταφέροντας σε όλους το αίτημα των κατοίκων της Θήρας για την απομάκρυνση του ναυαγίου του «Sea Diamond» από τον βυθό.
«Το ναυάγιο του "Sea Diamond" θα βγει! Το απαιτούμε όλοι!», γράφει το πανό, που ανοίχτηκε, χθες το πρωί, στο γήπεδο του Πανθηραϊκού, με πρωτοβουλία της Συντονιστικής Επιτροπής Θηραίων Πολιτών για την ανέλκυση του «Sea Diamond».
Αίτημα των κατοίκων της Θήρας, που προειδοποιούν με δυναμικές κινητοποιήσεις μέσα στον Αύγουστο, είναι να καθοριστεί συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για την απάντληση των καυσίμων από το ναυαγισμένο πλοίο και την απομάκρυνση του ναυαγίου, καθώς και μέχρι τέλος Ιουλίου να έχει αξιολογηθεί ποια εταιρεία θα αναλάβει το ενιαίο έργο της απάντλησης καυσίμων και της ανέλκυσης του ναυαγίου.

http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=11421&subid=2&tag=9283&pubid=1234441

ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ - 29-06-2008





Ο ΑΓΩΝΑΣ ΤΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ ΤΩΝ ΘΗΡΑΙΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΞΕΚΙΝΗΣΕ ΣΤΙΣ 25 ΓΕΝΑΡΗ 2008.
ΜΕ ΕΝΑ ΚΟΙΝΟ ΣΤΟΧΟ:
ΝΑ ΠΙΕΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΤΟΠΙΚΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ ΩΣΤΕ ΤΟ ΝΑΥΑΓΙΟ ΤΟΥ SEA DIAMOND ΝΑ ΑΝΕΛΚΥΣΤΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΛΝΤΕΡΑ.

ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ ΟΦΕΙΛΕΙ ΝΑ ΤΗΡΗΣΕΙ ΣΤΑΘΕΡΑ ΑΥΣΤΗΡΗ ΣΤΑΣΗ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΡΥΠΑΙΝΟΥΣΑ ΕΤΑΙΡΕΙΑ (ΤΗΝ ΠΛΟΙΟΚΤΗΤΡΙΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΡΙΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ)

Η ΕΤΑΙΡΙΑ ΑΔΙΑΦΟΡΕΙ.

16 ΜΗΝΕΣ ΤΩΡΑ ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΓΙΝΕΙ ΕΙΝΑΙ Η ΕΠΙΦΑΝΕΙΑΚΗ ΑΠΟΡΡΥΠΑΝΣΗ.

Η ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΠΟΦΑΣΙΣΕ, ΕΠΕΙΤΑ ΑΠΟ ΣΧΕΤΙΚΗ ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΤΟΥ ΑΡΜΟΔΙΟΥ ΕΠΙΤΡΟΠΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ ΔΗΜΑ, ΝΑ ΠΡΟΣΦΥΓΕΙ ΣΤΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΓΙΑ ΜΗ ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΣΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ ΠΕΡΙ ΕΥΘΥΝΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΚΛΗΣΗ ΖΗΜΙΩΝ ΣΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ («Ο ΡΥΠΑΙΝΩΝ ΠΛΗΡΩΝΕΙ»).
ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΘΑΛΑΣΣΙΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝ ΔΗΛΩΝΕΙ ΠΩΣ ΑΝ ΔΕΝ ΓΙΝΕΙ Η ΑΝΕΛΚΥΣΗ Η ΟΛΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΜΗ ΑΝΑΣΤΡΕΨΙΜΗ.

TΑ ΚΟΜΜΑΤΑ ΤΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ ΜΕ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΒΟΥΛΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΒΟΥΛΗ ΚΑΙ
ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ ΟΠΩΣ ΤΟ WWF ΖΗΤΑΕΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΝΑ ΑΝΑΛΑΒΟΥΝ ΑΜΕΣΑ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ ΚΑΙ ΜΕ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΕΣ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΕΣ. ΔΙΟΤΙ Ο ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΡΥΠΑΝΣΗΣ ΥΦΙΣΤΑΤΑΙ ΟΣΟ ΔΕΝ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΕΙΤΑΙ Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΗΣ ΑΠΑΝΤΛΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΕΛΚΥΣΗΣ.

ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ, ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΦΗΜΗΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΓΝΩΣΙΑΣ, ΕΝΔΙΑΦΕΡΘΗΚΑΝ ΝΑ ΑΝΑΛΑΒΟΥΝ ΤΟ ΕΝΙΑΙΟ ΕΡΓΟ ΤΗΣ ΑΠΑΝΤΛΗΣΗΣ ΤΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΝΕΛΚΥΣΗΣ ΤΟΥ ΝΑΥΑΓΙΟΥ ΤΟΥ SEA DIAMOND.

ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟ ΈΩΣ ΣΗΜΕΡΑ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΝΕΙ ΠΟΛΛΕΣ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ
ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΑΛΛΟ ΚΑΙ ΘΕΛΟΝΤΑΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΘΑ ΑΝΑΡΤΗΣΟΥΜΕ ΕΝΑ ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΠΑΝΟ (50 ΜΈΤΡΑ ΜΗΚΟΣ ΚΑΙ 2.5 ΜΕΤΡΑ ΥΨΟΣ) ΣΤΗΝ ΚΑΛΔΕΡΑ ΜΕ ΣΥΝΘΗΜΑ ΤΟ ΝΑΥΑΓΙΟ ΤΟΥ SEA DIAMOND ΘΑ ΒΓΕΙ ΔΙΟΤΙ ΤΟ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΕΜΕΙΣ .
ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΠΟΦΑΣΙΣΜΕΝΟΙ ΤΟ ΠΑΝΟ ΚΑΙ ΤΟ ΑΙΤΗΜΑ ΜΑΣ ΝΑ ΒΓΕΙ ΕΚΤΟΣ ΤΗΣ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗΣ ΚΑΙ ΝΑ ΦΤΑΣΕΙ ΚΑΙ ΜΕΧΡΙ ΤΙΣ ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ!

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΜΕΧΡΙ ΤΕΛΟΣ ΙΟΥΛΙΟΥ 2008 ΝΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΟΥΝ ΠΟΙΑ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΘΑ ΑΝΑΛΑΒΕΙ ΤΟ ΕΝΙΑΙΟ ΕΡΓΟ ΤΗΣ ΑΝΕΛΚΥΣΗΣ ΤΟΥ SEΑ DIAMOND


ΣΕ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΟΥΜΕ
ΟΤΙ ΘΑ ΚΛΙΜΑΚΩΣΟΥΜΕ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΜΑΣ ΜΕ ΔΥΝΑΜΙΚΟΤΕΡΕΣ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΜΕΣΑ ΣΤΟΝ ΑΥΓΟΥΣΤΟ 2008


ΣΤΗΝ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΠΑΡΑΒΡΕΘΗΚΑΝ:

Ο ΕΠΑΡΧΟΣ ΘΗΡΑΣ, ΧΡΥΣΑΝΘΟΣ ΡΟΥΣΣΟΣ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΟΙΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΑΛΑΡΗΣ
Ο ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΤΗΣ ΝΔ ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΗΤΡΟΠΙΑΣ
Ο ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΤΟΥ ΚΚΕ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΣΙΓΑΛΑΣ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΔΗΜΟΥ ΘΗΡΑΣ ΜΑΚΑΡΙΟΣ ΣΚΟΠΕΛΙΤΗΣ
Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΤΗΣ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΘΗΡΑΣ Α. ΚΑΤΣΕΛΗΣ
Ο ΠΡΩΗΝ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΓΥΖΗΣ
Ο ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΟΙΑΣ Χ.ΠΙΤΣΙΚΑΛΗΣ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΛΙΜΕΝΙΚΟΥ ΤΑΜΕΙΟΥ ΘΗΡΑΣ ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΡΑΤΣΙΑΣ Ο ΟΠΟΙΟΣ ΚΑΙ ΜΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΕ ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ