8 εταιρείες για την ανέλκυση
Ενδιαφέρον από Ελλάδα και εξωτερικό για το Sea Diamond –
Στόχος, να μη σημειωθούν καθυστερήσεις
Του Νικου Μπαρδουνια
Στην τελική ευθεία εισέρχονται πλέον οι προσπάθειες των κατοίκων και των φορέων της Σαντορίνης για την ανέλκυση του βυθισμένου κρουαζιερόπλοιου «Sea Diamond» από τη θαλάσσια περιοχή Καλντέρα Σαντορίνης, το οποίο συνεχίζει να αποτελεί εν δυνάμει πηγή ρύπανσης για το θαλάσσιο περιβάλλον. Ακριβείς πληροφορίες αναφέρουν ότι ήδη οχτώ εταιρείες, από την Ελλάδα και το εξωτερικό, έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον να συμμετάσχουν στην πρώτη φάση του διεθνούς διαγωνισμού, που ολοκληρώθηκε στις 20 Απριλίου, για την ανέλκυση του κρουαζιερόπλοιου.
Του Νικου Μπαρδουνια
Στην τελική ευθεία εισέρχονται πλέον οι προσπάθειες των κατοίκων και των φορέων της Σαντορίνης για την ανέλκυση του βυθισμένου κρουαζιερόπλοιου «Sea Diamond» από τη θαλάσσια περιοχή Καλντέρα Σαντορίνης, το οποίο συνεχίζει να αποτελεί εν δυνάμει πηγή ρύπανσης για το θαλάσσιο περιβάλλον. Ακριβείς πληροφορίες αναφέρουν ότι ήδη οχτώ εταιρείες, από την Ελλάδα και το εξωτερικό, έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον να συμμετάσχουν στην πρώτη φάση του διεθνούς διαγωνισμού, που ολοκληρώθηκε στις 20 Απριλίου, για την ανέλκυση του κρουαζιερόπλοιου.
Πρόκειται για τις εταιρείες «Τσαβλίρης», «Τεχνική Προστασίας Περιβάλλοντος», «Σκόρπιον» (Ρωσική εταιρεία που συμμετείχε στην ανέλκυση του βυθισμένου πυρηνικού υποβρυχίου «Κουρσκ»), «Τεχνική Παντοκράτωρ», Καταδυτικό Συνεργείο «Σεγρεδάκη», η εταιρεία «Θοκταρίδη», η «Βρετανική Α.Ε.» και η «Πανάγος Α.Ε.».
Σύμφωνα με πληροφορίες, την ερχόμενη Τρίτη, 29 Απριλίου, θα συνεδριάσει το συμβούλιο του Λιμενικού Ταμείου Θήρας προκειμένου να αποφασισθούν οι διαδικασίες που θα ακολουθηθούν για την αξιολόγηση των προσφορών των εταιρειών που εκδήλωσαν ενδιαφέρον, ενώ δεν αποκλείεται εντός των επόμενων ημερών να υπάρχει ενδιαφέρον και από μια ακόμη εταιρεία. Επίσης, κατά τις ίδιες πληροφορίες, το συμβούλιο θα επιλέξει και τον τεχνικό σύμβουλο ή τον τεχνικό Οίκο ή το Επιστημονικό Ιδρυμα που θα αναλάβει την αξιολόγηση των προσφορών των εταιρειών. Κύκλοι του Λιμενικού Ταμείου Θήρας ανέφεραν ότι στόχος είναι η όλη διαδικασία αξιολόγησης των προτάσεων των εταιρειών να είναι αδιαμφισβήτητη και να ολοκληρωθεί χωρίς προσφυγές, οι οποίες θα μπορούσαν να καθυστερήσουν την όλη διαδικασία. Οι ίδιοι κύκλοι ανέφεραν ακόμη ότι η ρύπανση από το βυθισμένο κρουαζιερόπλοιο είναι ελεγχόμενη.
Να σημειωθεί ότι από το ΕΛΚΕΘΕ έχει επισημανθεί ότι θα πρέπει να παρακολουθείται συνεχώς η όποια διαρροή καυσίμων σημειώνεται ακόμη από το βυθισμένο κρουαζιερόπλοιο, προκειμένου να αποφευχθεί ενδεχόμενη αρνητική επίδραση στο τοπικό θαλάσσιο οικοσύστημα. Μάλιστα, στις 5 Απριλίου, ένα χρόνο μετά το ναυάγιο του κρουαζιερόπλοιου, σε κινητοποίηση των κατοίκων και των φορέων της Σαντορίνης απαιτήθηκε για μια ακόμη φορά η άμεση απάντληση όλων των καυσίμων καθώς και η ανέλκυση του σκάφους. «Οσο παραμένει το σκάφος βυθισμένο θα αποτελεί μια εν δυνάμει πηγή πρόκλησης θαλάσσιας ρύπανσης, όσα μέτρα προστασίας κι αν λαμβάνονται», υποστήριξαν οι κάτοικοι της Σαντορίνης κατά τη διάρκεια της πρόσφατης κινητοποίησής τους.
No comments:
Post a Comment