Saturday, April 4, 2009

ΠΑΣΟΚ και ΚΚΕ ζητούν ανέλκυση του Sea DiamondΗ ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ Σάββατο, 4 Απριλίου 2009

Ερώτηση Παπαρήγα προς τον πρωθυπουργό
ΠΑΣΟΚ και ΚΚΕ ζητούν ανέλκυση του Sea DiamondΗ ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ Σάββατο, 4 Απριλίου 2009

Δύο χρόνια από το ναυάγιο του κρουαζιερόπλοιου «Sea Diamond» στη Σαντορίνη το πλοίο παραμένει στο βυθό της θάλασσας.

Το χρονοδιάγραμμα «για την άντληση των υγρών καυσίμων και των άλλων επικίνδυνων υλικών που έχει μέσα του το βυθισμένο καράβι», αλλά και το πότε προβλέπεται να γίνει η ανέλκυσή του κρουαζιερόπλοιου «Sea Diamond» ζητάει να μάθει με ερώτησή της προς τον πρωθυπουργό, Κώστα Καραμανλή η γενική γραμματέας του ΚΚΕ Αλέκα Παπαρήγα.

Επίσης η κα. Παπαρήγα ζητάει να μάθει και τι μέτρα έχουν παρθεί: «για τον καταλογισμό ευθυνών στη συγκεκριμένη εταιρεία και την αποκατάσταση της ζημιάς που προξένησε στη θάλασσα και το περιβάλλον της Σαντορίνης».

Όπως υποστηρίζει η γ.γ. του ΚΚΕ αν και έχουν περάσει περίπου δύο χρόνια από το ναυάγιο του κρουαζιερόπλοιου «Sea Diamond» στη Σαντορίνη το πλοίο παραμένει στο βυθό της θάλασσας. Παρά τις κατά καιρούς τοποθετήσεις και τις εξαγγελίες του υπουργείου, για άντληση καυσίμων, ανέλκυση του σκάφους και μια σειρά άλλα μέτρα, τα προβλήματα οξύνονται.

«Με ευθύνη της κυβέρνησης, του αρμόδιου υπουργείου και των δημόσιων διοικητικών αρχών, ουσιαστικά, δεν έχουν καταλογιστεί ευθύνες κατά της πλοιοκτήτριας εταιρείας «Hellenic Louis Cruises», η οποία μάλιστα αποζημιώθηκε ήδη με 55 εκατομμύρια δολάρια», αναφέρει και προσθέτει:

«Το ναυάγιο εξακολουθεί να βρίσκεται στο βυθό της Καλντέρας, μολύνοντας τα νερά της Σαντορίνης, το θαλάσσιο περιβάλλον, ενώ μεγάλος είναι ο κίνδυνος να καταστραφεί ολόκληρο το οικοσύστημα της ευρύτερης περιοχής γεγονός που προκαλεί τη δικαιολογημένη ανησυχία των νησιωτών για το μέλλον».

Σημειώνεται ότι αύριο, η Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα Θηραίων Πολιτών Σαντορίνης πραγματοποιεί εκδήλωση στο λιμάνι του Αθηνιού, με τη συμμετοχή τοπικών φορέων και με αίτημα την άμεση ανέλκυση του «Sea Diamond».

Το ΠΑΣΟΚ

Ο πολιτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ για θέματα Περιβάλλοντος και Χωροταξίας, Σπύρος Κουβέλης, ο οποίος συντάσσεται με τα αιτήματα της Επιτροπής των Θηραίων Πολιτών, ανέφερε μεταξύ άλλων: «Η κυβέρνηση αρκείται κάθε φορά που εντείνονται οι πιέσεις από την τοπική κοινωνία, τις περιβαλλοντικές οργανώσεις, την αξιωματική αντιπολίτευση και τα υπόλοιπα κόμματα, να ανακοινώνει ότι μελετά λύσεις για τη μερική αντιμετώπιση του προβλήματος με την απάντληση των καυσίμων», και προσθέτει:

«Δύο χρόνια μετά το ναυάγιο είμαστε ακόμη στο σημείο μηδέν. Η αδράνεια της κυβέρνησης είναι επικίνδυνη για το περιβάλλον και τον τουρισμό της χώρας και προκαλεί αγανάκτηση η αδιαφορία απέναντι στη δικαιολογημένη αγωνία των κατοίκων του νησιού».

Η εταιρεία

Με αφορμή τη συμπλήρωση δύο χρόνων από το ναυάγιο η Louis Hellenic Cruises επισημαίνει ότι μέχρι τώρα «έχει δαπανήσει για την απορρύπανση της θαλάσσιας περιοχής της Σαντορίνης και την προστασία του περιβάλλοντος πέραν των 12 εκ. ευρώ, απευθυνόμενη σε μια από τις πλέον αναγνωρισμένες εταιρείες που εξειδικεύεται στην πρόληψη και αντιμετώπιση θαλάσσιας ρύπανσης (Τεχνική Προστασίας Περιβάλλοντος Α.Ε.).

Οι δαπάνες έχουν υπερβεί κατά πολύ το μέγιστο ποσό των 4,6 εκατομμυρίων που προβλέπει η ελληνική αλλά και η διεθνής νομοθεσία», και προσθέτει:

«Ως αποτέλεσμα αυτών των ενεργειών της εταιρείας, σε συνεργασία με τις αρμόδιες αρχές, έχουν επιτευχθεί πολύ θετικά αποτελέσματα σχετικά με την περισυλλογή των πετρελαιοειδών που διέρρευσαν, την απορρύπανση και τον πλήρη καθαρισμό της περιοχής. Η όλη επιχείρηση υπήρξε η αμεσότερη και πλέον αποτελεσματική στην ιστορία τέτοιων περιστατικών», και καταλήγει:

«Ως τελευταίο δείγμα καλής θέλησης και λόγω των στενών και μακροχρόνιων σχέσεών της με το νησί της Σαντορίνης, η πλοιοκτήτρια υπέβαλε στο ΥΕΝΑΝΠ σχέδιο απάντλησης των περιορισμένων ποσοτήτων πετρελαίου που είχαν παραμείνει στο ναυάγιο.

Τo σχέδιο συνέταξε o εξειδικευμένος βρετανικός οίκος, Dronik Maritime Consultants Ltd, ο οποίος διαθέτει εμπειρία πολλών δεκαετιών σε παρόμοιες εργασίες, βασίζεται σε ιδιαίτερα καινοτόμες και πρωτοποριακές μεθόδους όσον αφορά στις τεχνικές απάντλησης που είναι εφαρμόσιμες στην περίπτωση του συγκεκριμένου ναυαγίου».

Σε ετοιμότητα το ΥΕΝΑΝΠ για την άντληση των πετρελαιοειδών

Τις τελευταίες εξελίξεις σχετικά με την τελική επιχείρηση άντλησης πετρελαιοειδών και άλλων ρυπογόνων ουσιών από το ναυάγιο του κρουαζιερόπλοιου «Sea Diamond», επισημαίνει σε ανακοίνωσή του το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής.

Το ΥΕΝΑΝΠ μετά τη μελέτη της αξιολόγησης από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, του σχεδίου άντλησης με την οποία συμφωνεί, αναμένει την άμεση ανταπόκριση τόσο των συντελεστών του έργου, όσο και της διαχειρίστριας του πλοίου εταιρείας.

Επισημαίνεται από το υπουργείο η σημασία καθορισμού, από τον ξένο οίκο που έχει αναλάβει την άντληση το συντομότερο δυνατό, των ελάχιστων ποσοτικών στόχων που αφορούν στην άντληση και στον ακριβέστερο υπολογισμό της ποσότητας πετρελαίου που υπάρχει στο ναυάγιο, έχοντας ως σκοπό αφενός την απομάκρυνση της μέγιστης δυνατής ποσότητας από τα εγκλωβισμένα πετρελαιοειδή και αφετέρου τη στεγανοποίηση των ανοιγμάτων του πλοίου, για την περιβαλλοντική θωράκιση της Σαντορίνης στο μέλλον.

Επιπρόσθετα υπογραμμίζεται από το ΥΕΝΑΝΟ ότι ο προτεινόμενος τελικός έλεγχος του ναυαγίου πρέπει να γίνει αφού σχεδιασθεί πρώτα πολύ προσεκτικά και υπάρχει η δυνατότητα για εμπεριστατωμένη αξιολόγηση και αξιοποίηση των αποτελεσμάτων του, συνυπολογίζοντας ότι ανάλογα με τα αποτελέσματα της τελικής αυτής επιθεώρησης μπορούν να αναθεωρηθούν οι υπόλοιπες λεπτομέρειες του υποβληθέντος Σχεδίου.

«Η διαχειρίστρια εταιρεία του πλοίου έχει ήδη κληθεί να αποστείλει, το συντομότερο δυνατό, τα πρόσθετα στοιχεία και όλες τις απαραίτητες τεχνικές - περιβαλλοντικές - επιστημονικές - οικονομικές λεπτομέρειες στο Ε.Μ.Π., για την έγκαιρη αξιολόγηση και προετοιμασία όλων των κρίσιμων παραμέτρων που θα πρέπει να εξεταστούν, για την ασφαλή και εντός του χρονοδιαγράμματος εκτέλεση αυτού του πολύπλοκου από κάθε άποψη εγχειρήματος», αναφέρει το ΥΕΝΑΝΠ και προσθέτει: «Ιδιαίτερα επισημαίνεται η λήψη των αναγκαίων μέτρων για την υγιεινή και ασφάλεια των εργαζομένων, καθώς και την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος».


--------------------------------------------------------------------------------

No comments: