Κομισιόν κατά Ελλάδας με εισήγηση Δήμα
ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ
Του ΚΩΣΤΑ ΜΟΣΧΟΝΑ
Οι παραβιάσεις για περιβαλλοντικά θέματα εξελίσσονται σε μεγάλο αγκάθι των σχέσεων της Ελλάδας με τις Βρυξέλλες.
Για την παρατεινόμενη εκκρεμότητα με το ναυάγιο του Sea Diamond στην Καλντέρα της Σαντορίνης ο επίτροπος προειδοποιεί ότι «υπάρχει ενδεχόμενο παράβασης της οδηγίας περί στερεών αποβλήτων»Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε χθες, έπειτα από σχετική εισήγηση του αρμόδιου επιτρόπου Σταύρου Δήμα, να προσφύγει στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο κατά της Ελλάδας και άλλων 8 κρατών-μελών για μη ενσωμάτωση στο εθνικό δίκαιο της οδηγίας περί ευθύνης για την πρόκληση ζημιών στο περιβάλλον («ο ρυπαίνων πληρώνει»). Παράλληλα, ο ίδιος ο Σταύρος Δήμας επισημαίνει σε γραπτή απάντηση προς τον ευρωβουλευτή Δ. Παπαδημούλη «τον κίνδυνο για το περιβάλλον» από την παρατεινόμενη εκκρεμότητα με το ναυάγιο του Sea Diamond στην Καλντέρα της Σαντορίνης και προειδοποιεί ότι «υπάρχει ενδεχόμενο παράβασης της οδηγίας περί στερεών αποβλήτων»...Η οδηγία για την περιβαλλοντική ευθύνη, που βασίζεται στην αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει», αποσκοπεί στην πρόληψη και στην αποκατάσταση των περιβαλλοντικών ζημιών που προκαλούνται σε προστατευόμενα είδη χλωρίδας και πανίδας ή φυσικά ενδιαιτήματα, στα ύδατα και στο έδαφος.Η Επιτροπή διαπίστωσε ότι, παρά τις οχλήσεις της στην κυβέρνηση (αποστολή προειδοποιητικής επιστολής και αιτιολογημένης γνώμης), το ΥΠΕΧΩΔΕ δεν συμμορφώθηκε. Αποφάσισε, λοιπόν, να προσφύγει στο Ευρωδικαστήριο, επισημαίνοντας ότι σε περίπτωση που ληφθεί καταδικαστική απόφαση (θεωρείται σχεδόν σίγουρο) και η κυβέρνηση συνεχίσει να την αγνοεί, τότε θα ζητήσει την επιβολή χρηματικής ποινής.
Στο θέμα του ναυαγίου του Sea Diamond, που έκλεισε ένα χρόνο τον περασμένο Απρίλιο, ο Δ. Παπαδημούλης ρώτησε την Επιτροπή τι είδους μέτρα προτίθεται να λάβει για την προστασία του θαλάσσιου οικοσυστήματος της Καλντέρας, επισημαίνονας τη συνεχιζόμενη παρουσία των τοξικών ουσιών, πλέον των καυσίμων.Ο Σταύρος Δήμας αναφέρει στην απάντησή του ότι «ο μεγαλύτερος κίνδυνος φαίνεται να αποτελεί η πιθανή υποβάθμιση του περιβάλλοντος, σε περίπτωση που δεν απαντληθούν οι ουσίες που βρίσκονται μέσα στο πλοίο ή δεν ανελκυστεί το πλοίο». Σε αυτήν την περίπτωση, παρατηρεί ο επίτροπος, το πλοίο θα μπορούσε να θεωρηθεί απόβλητο και να υπάρχει ενδεχόμενο παράβασης της οδηγίας 2006/12/ΕΚ περί των στερεών αποβλήτων...Σύμφωνα με την εν λόγω οδηγία, διευκρινίζει ο Σ. Δήμας, «τα κράτη-μέλη οφείλουν να διασφαλίζουν ότι η διάθεση ή η αξιοποίηση των αποβλήτων πραγματοποιείται χωρίς να τίθεται σε κίνδυνο η υγεία του ανθρώπου ή το περιβάλλον. Τα κράτη-μέλη οφείλουν επίσης να λαμβάνουν τα αναγκαία μέτρα για την απαγόρευση της εγκατάλειψης, της απόρριψης και της ανεξέλεγκτης διάθεσης των αποβλήτων». *
ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 27/06/2008
http://www.enet.gr/online/online_hprint?q=sea+diamond&a=&id=42825968
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment