Tuesday, July 8, 2008

ΑΡΘΡΟ ΣΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ - 06/07/2008

Η διαδικασία έπειτα από κάθε ατύχημα

Σε κάθε περίπτωση ναυτικού ατυχήματος, είτε προκύπτει βύθιση πλοίου είτε όχι, μετά την ποινική διαδικασία που ακολουθείται από τις κατά τόπους Εισαγγελικές και Λιμενικές Αρχές επιλαμβάνεται της υποθέσεως και το Ανακριτικό Συμβούλιο Ναυτικών Ατυχημάτων (ΑΣΝΑ), το οποίο εκδίδει το δικό του πόρισμα και αφορά, κυρίως το πειθαρχικό σκέλος κάθε υπόθεσης ναυτικού ατυχήματος, για τους υπαίτιους ναυτικούς.

Ακολουθούν ορισμένες περιπτώσεις ναυτικών ατυχημάτων με ακτοπλοϊκά σκάφη, τα τελευταία χρόνια, -σε ορισμένες υπήρχαν ανθρώπινες απώλειες- που εξετάσθηκαν από το ΑΣΝΑ :

- Εξπρές Σαμίνα: Βυθίσθηκε στις 26 Σεπτεμβρίου 2000 στη θαλάσσια περιοχή Πόρτες Πάρου συμπαρασύροντας στον βυθό 72 επιβάτες και 8 μέλη του πληρώματος. Το σκάφος βυθίσθηκε από ρήγμα και εισροή υδάτων και το πόρισμα του ΑΣΝΑ ήταν «Βαριά αμέλεια υποπλοιάρχου και αμέλεια πλοιάρχου, υπάρχου, Α μηχανικού και ασυρματιστή».

-Ζευς ΙΙΙ: Βυθίσθηκε στις 22 Αυγούστου 2000 στη θαλάσσια περιοχή βραχονησίδες Φρουρός Νάξου με ένα νεκρό επιβάτη. Το πόρισμα του ΑΣΝΑ καταλόγισε «αμέλεια κυβερνήτη».

-Θάσος V: στη θαλάσσια περιοχή κόλπου Καβάλας στις 13 Μαρτίου 2001 το σκάφος συγκρούσθηκε λόγω ομίχλης με άλλο σκάφος με αποτέλεσμα να τραυματισθεί ένας επιβάτης. Το ΑΣΝΑ στο πόρισμά του μίλησε για «αμέλεια και των δύο πλοιάρχων».

-Μιαούλης Ι: Συγκρούσθηκε με το φορτηγό πλοίο «Roksolana», με σημαία Καμπότζης, στη θαλάσσια περιοχή του Ρίου - Αντιρρίου στις 7 Μαρτίου του 2003 με αποτέλεσμα να τραυματισθεί ένας επιβάτης. Το ΑΣΝΑ στο πόρισμά του καταλόγισε «αμέλεια στον πλοίαρχο του Μιαούλης».

-Ιπτάμενο δελφίνι F/D24: στις 27 Απριλίου του 2003 προσάραξε στη θαλάσσια περιοχή άκρας Βάσω νότιο Πήλιο με αποτέλεσμα να τραυματισθούν 15 επιβάτες. Από την προσάραξη σημειώθηκε ρήγμα, εισροή υδάτων και το σκάφος ημιβυθίσθηκε. Το ΑΣΝΑ στο πόρισμά του έκανε λόγο για «ανωτέρα βία».

Βεβαίως, υπάρχουν και άλλα ακόμη μεγάλα ατυχήματα, όπως του κρουαζιερόπλοιου «Sea DIamond» το οποίο στις 6 Απριλίου του 2007 βυθίσθηκε στην Καλντέρα της Σαντορίνης, συμπαρασύροντας στον θάνατο δύο άτομα αλλά ακόμη δεν έχει φθάσει η υπόθεση στο ΑΣΝΑ.

Απαραίτητα τα γυμνάσια εγκατάλειψης σκάφους

Παράλληλα με τα σωστικά μέσα, από τους Κανονισμούς προβλέπεται η διεξαγωγή γυμνασίων εγκατάλειψης σκάφους, πυρκαγιάς και διαρροής. Τα γυμνάσια αυτά πρέπει διεξάγονται μια φορά την εβδομάδα από τα μέλη του πληρώματος και τα αποτελέσματά τους καταγράφονται στο βιβλίο επιθεωρήσεων και γυμνασίων. Στα ακτοπλοϊκά σκάφη τα μέλη του πληρώματος κάνουν επίδειξη χρήσης των σωστικών μέσων και των σωσιβίων στους επιβάτες, ενώ τους ενημερώνουν για τους χώρους συγκέντρωσης σε περίπτωση ατυχήματος ή εγκατάλειψης σκάφους.
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_2_06/07/2008_276721

No comments: