Στο «σκαμνί» θα καθίσουν οι υπεύθυνοι της πλοιοκτήτριας εταιρείας του «Sea Diamond» για την οικολογική απειλή στη Θήρα.
Oι δικαστικές αρχές της Νάξου εξέδωσαν ένταλμα σύλληψης για υπεύθυνους της εταιρείας και μέλη του πληρώματος επειδή δεν κατατέθηκε παρά τις εντολές του υπουργείου Ναυτιλίας επί μακρό χρονικό διάστημα σχέδιο άντλησης των καυσίμων του πλοίου.
Η εξέλιξη αυτή δρομολογήθηκε έπειτα από την παρέμβαση της Εισαγγελίας Νάξου για την αναζήτηση ευθυνών για την καθυστέρηση στην άντληση των καυσίμων.
Σύμφωνα πάντα με δημοσιογραφικές πληροφορίες, το ένταλμα σύλληψης διαβιβάστηκε στο Λιμεναρχείο Πειραιά το οποίο αναζητά από χθες το βράδυ τους παραπάνω.
Στο μεταξύ, χθες, ο επίτροπος περιβάλλοντος Σταύρος Δήμας, απαντώντας σε ερώτηση του ευρωβουλευτή του ΣΥΝ Δημήτρη Παπαδημούλη, αποκάλυψε ότι «οι ελληνικές αρχές δεν υπέβαλαν συγκεκριμένο αίτημα παροχής βοήθειας» για κινητοποίηση του κοινοτικού μηχανισμού πολιτικής προστασίας για την εκκένωση των 400 τόνων καυσίμων, που παραμένουν στο ναυάγιο.
Γιατί ο κ. Κεφαλογιάννης και οι λοιποί κυβερνητικοί αρμόδιοι αρνήθηκαν, για πολλοστή φορά, να αξιοποιήσουν τον κοινοτικό μηχανισμό πολιτικής προστασίας, υπογράμμισε σε δήλωσή του ο κ. Παπαδημούλης. Και πρόσθεσε:
«67 ημέρες μετά και ενώ η τουριστική περίοδος έχει ήδη ξεκινήσει, 400 και πλέον τόνοι καυσίμων απειλούν με μια τεράστια οικολογική καταστροφή. Τόσο η άγνοια όσο και η αίσθηση αυτάρκειας μπροστά σε έναν τέτοιο κίνδυνο είναι απαράδεκτες. Αναμένουμε τις εξηγήσεις των κυβερνητικών αρμοδίων».
Ο κ. Παπαδημούλης με την ερώτησή του ζητούσε να πληροφορηθεί εάν οι ελληνικές αρχές ζήτησαν την ενεργοποίηση του κοινοτικού μηχανισμού πολιτικής προστασίας για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος της Καλντέρας. Σύμφωνα με τον κ. Δήμα, «το κρουαζιερόπλοιο Sea Diamond εξακολουθεί να περιέχει πάνω από 400 τόνους καυσίμου που πρέπει να εκκενωθούν από το ναυάγιο» και «η Επιτροπή, μέσω του οικείου Κέντρου Παρακολούθησης και Πληροφόρησης (MIC), βρίσκεται σε τακτική επικοινωνία με τις ελληνικές αρχές και με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό για την Ασφάλεια στη Θάλασσα (EMSA) για να παρακολουθεί την κατάσταση, ιδίως δε τις απειλές για το τοπικό θαλάσσιο οικοσύστηΒα».
Κανένα αίτημαΩστόσο, ο Ελληνας επίτροπος υπογραμμίζει ότι «σε περίπτωση που ένα κράτος-μέλος δεν διαθέτει επαρκείς πόρους για να αντιμετωπίσει κατάλληλα μια καταστροφή, μπορεί να ζητήσει, μέσω αυτού του μηχανισμού, τη βοήθεια των άλλων συμμετεχόντων κρατών-μελών» και συνεχίζοντας τόνισε ότι «οι ελληνικές αρχές δεν υπέβαλαν συγκεκριμένο αίτημα παροχής βοήθειας».
Το θέμα απασχόλησε, προχθές το βράδυ, σε πολύωρη συνεδρίαση και το Δημοτικό Συμβούλιο της Θήρας, το οποίο ομόφωνα ζήτησε, για μια ακόμα φορά, να κατατεθεί το σχέδιο άντλησης καυσίμων.
Ακόμα το Δημοτικό Συμβούλιο ζήτησε να δοθεί κατάλογος όλων των ρυπογόνων ουσιών του πλοίου, των κατασκευαστικών υλικών του και σχέδιο απομάκρυνσης αυτών.
Επίσης, ζήτησε να προχωρήσει η ανέλκυση του ναυαγίου αλλά και να συνεχιστούν οι υδροληψίες για να εξετάζεται η κατάσταση του νερού.
ΤΟ ΕΘΝΟΣ 13/6/2007
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment